PM & Vänner får topkarakter af Wine Spectator

Som den første restaurant i Sverige og nummer 89 i verden modtager PM & Vänner i Växjö den prestigefyldte Grand Award af vinmagasinet Wine Spectator.

Tre vinglas symboliserer topkarakteren fra verdens førende vinmagasin, der siden 1981 har tildelt priser til alverdens restauranter af højeste kaliber inden for vinudvalg, gastronomisk snilde, service og den samlede atmosfære. De tre glas svarer til Michelins tre stjerner og skal forstås som, at restauranten er ”værd at rejse efter”.

PM & Vänner i Växjö kan med modtagelsen af den eksklusive pris kalde sig selv for en del af den absolutte elite inden for restaurationsbranchen. Restauranten er nu i samme klasse som French Laundry i Napa Valley, Eleven Madison Park i New York og Alain Ducasse Louis XV i Monte Carlo.

- Jeg er helt rundt på gulvet, rørt og vanvittigt stolt. Vores ambition har været at skabe en af verdens bedste vinrestauranter. Prisen er en anerkendelse af, at vi har nået vores mål, siger Per Bengtsson, kreativ leder og gastronomisk ansvarlig.

- Det her er resultatet af en holdindsats, men jeg vil særligt fremhæve vores chefsommelier Rubén Sanz Ramiro, sommelier Andreas Larsson, som blev World’s Best Sommelier i 2007, og chefkok Anders Lauring, som helt uundværlige for resultatet. Vi hos PM & Vänner glæder os alle til fortsat at byde nye som gamle gæster fra hele verden på unikke mad- og vinoplevelser, fortsætter Per Bengtsson.

Prisen bliver overrakt ved ”The Grand Award Gala” i New York den 21. oktober 2017 i forbindelse med afslutningen på Wine Spectator’s vinweekend, Wine Experience, hvor verdens førende vinproducenter og restauratører er samlet.

For mere information:
Per Bengtsson, +46(0)708-14 46 65, per@pmrestauranger.se
Rubén Sanz Ramiro, +46(0)708-70 04 50, ruben@pmrestauranger.se

PM & Vänner er et gastrohotel i hjertet af Småland med 74 elegante rum og suiter, tagterrasse med bar, pool, gym, rumlig konferenceafdeling samt tre restauranter. ’Matsalen’ er belønnet med én Michelin-stjerne.

Växjö ligger i det sydlige Sverige med omkring 90.000 indbyggere, omgivet af søer, skove og enge. Byen er kendt for sit kulinariske udbud på alle niveauer og råvarerne er som oftest lokale og økologiske. Växjö er let at komme til med fly, bil eller tog fra Stockholm.

• Turisme

• vin
  • växjö
  • gastronomi

Visit Sweden er en kommunikationsvirksomhed der promoverer Sverige som rejsedestination og styrker det svenske brand internationalt.

Anna Kron Boysen

Pressekontakt Senior PR Manager +45 2616 1376