Fra imponerende til fantastisk – nu med flere end 3000 udviklere

Visma-koncernen og den hollandske HRM software-virksomhed Raet har underskrevet en aftale, hvor Visma har til hensigt at erhverve 100 pct. af aktierne i Raet.

Vismas baggrund for at købe Raet er mere end en investering i avanceret teknologi. Det handler også om at skabe en kompetencestyrke, hvor 3000 af de bedste softwareudviklere samles om at skabe innovation for fremtiden.

Der er ingen grænser for, hvad du kan opnå med de rette mennesker og den rette organisation, siger Vismas koncernchef Øystein Moan, der understreger, at netop denne kombination er kritisk for at kunne levere den bedste service til kunderne.

Visma-koncernen består allerede nu af en af Nordens største udviklingsorganisationer, og med købet af Raet vil Visma fremover beskæftige 3000 udviklere, der alle har et konstant fokus på innovative og værdiskabende teknologier som algoritmer, optimering, machine learning og kunstig intelligens.

Sammen er vi stærkere – Europas førende cloud-virksomhed

Raet og Visma-koncernen vil tilsammen blive Europas førende cloud-virksomhed til udvikling af software-løsninger, der giver værdi til små, mellemstore og store både private og offentlige virksomheder og organisationer.

Visma-koncernen er på nuværende tidspunkt repræsenteret i Norden samt Holland, Storbritannien, Baltikum og Irland. Med Raet vil Visma-koncernen også være til stede i Spanien, Central- og Østeuropa og Latinamerika.

Nye markeder, nye muligheder

I takt med vækststrategien og leverancerne er Visma altid på udkig efter nye udviklingstalenter. Herudover Visma forbedrer udviklingsorganisationen ved at oprette et helt nyt R&D-center i Østeuropa. Det skal føre til endnu mere videndeling og medarbejderudvikling på tværs af de internationale teams.

Kort sagt: Nye markeder fører til nye muligheder. Der er et kæmpe potentiale i at være en del af en førende softwarevirksomhed i kontinuerlig udvikling.

Visma er i hastig vækst og i konstant forandring. Vækst og forandringer i højt tempo betyder, at der altid er nye muligheder og udfordringer. Hvis man er villig til at gribe disse udfordringer, har man store muligheder hos Visma, siger Erik Østby, der er Director of Technology i Visma Enterprise.

Visma har en strategisk plan for yderligere vækst, der også vil bidrage til et udviklende og spændende arbejdsmiljø.

Tænk på mulighederne, der opstår mellem 3000 udviklere, og hvordan stærk vækst vil bidrage til et udfordrende og dynamisk arbejdsmiljø, hvor de klogeste hoveder samles for at udvikle fremtidens innovative løsninger, siger Erik Østby, der også påpeger, at væksten giver flere muligheder for at udvikle sig i flere retninger inden for koncernen.

Hvis man har en solid forståelse for datalogi, kan man grundlæggende bygge hvad som helst ovenpå. Man kan udvikle sig i mange retninger og enten blive en allround udvikler, fokusere på back-end eller front-end, arbejde med datalogi, machine learning, infrastruktur eller automatisering, siger han.

Fokus på mennesker

Valerija Makijento, der er Development Manager for HRM Talent Management, påpeger et af de punkter, hvor hun mener, at Visma positivt adskiller sig fra andre IT- og teknologivirksomheder:

Visma har fokus på mennesker. Da jeg blev en del af teamet, blev jeg positivt overrasket over, at den øverste ledelse kunne navnene på alle udviklerne. Det imponerede mig meget, for det er sådan en tilgang, der gør den store forskel for medarbejderne. Det er en vigtig del af Visma-kulturen. At arbejde hos Visma vil jeg beskrive som ’Fast and Furious’ siger Valerija Makijento.

Lever af forandring

Visma er på forkant med den digitale transformation, som koncernens kernemarkeder netop i disse år gennemgår. Trenden med at få teknologien til at arbejde for borgere, myndigheder og virksomheder bliver styrket med købet af Raet.

Med købet er Visma nu Europas største videncenter for udvikling af cloud software, der servicerer millioner af slutbrugere inden for økonomistyring, indkøb, FinTech, skoler, velfærd, detail og lønhåndtering.

De teknologiske løsninger, som Visma udvikler, giver ægte værdi for kunder og slutbrugere. For at blive ved med at kunne gøre dette har vi behov for de bedste talenter og for at være agile og fremadsynede i både de interne og eksterne arbejdsmetoder. Kun på denne måde kan vi påvirke, hvordan vores kunder og slutbrugere arbejder og kommunikerer, fastslår Erik Østby.

Vil du være en del af Europas førende cloud-virksomhed? Tag del i ambitionerne og søg i dag

For yderligere spørgsmål kontakt Kristian Bruun på kristian.bruun@visma.com eller på tlf. +45 20645426

• Data, Telekommunikation, IT

Visma er førende leverandør af produkter og ydelser, som effektiviserer virksomheder. Koncernen tilbyder software, inkassoløsninger, retail IT-løsninger og IT-relaterede projekter og rådgivning. Visma forenkler og automatiserer forretningsprocesser inden for den private og offentlige sektor. 760.000 nordeuropæiske kunder benytter Vismas produkter og services, og yderligere 300.000 bruger Visma som hosting-partner. Koncernen har 6 700 ansatte og havde i 2017 en omsætning på mere end DKK 7 000 millioner DKK.

Astrid Zimmer Nielsen

Pressekontakt National PR Manager Visma Danmark Holding A/S +45 3151 2587

Rikke Junker Bundgaard

Pressekontakt Head of Marketing & Communication Visma Enterprise Danmark +45 4282 2663