Pressemeddelelse -

​SPAR grossist A.F. Blakemore & Son Limited vælger Visma Retail som leverandør af end-to-end IT-løsning til detailforretningen

A.F. Blakemore & Son Limited har udvalgt Visma Retail til moderniseringen af deres teknologier, og til at introducere innovative it-løsninger med henblik på at øge og udvikle en bæredygtig forretning på langt sigt. Selskabet ejer og driver 295 SPAR-butikker, og er grossist for yderligere 780 SPAR partnerbutikker over hele England og Wales.

- Visma Retail var en ud af meget få organisationer, der var i stand til at levere ”et ægte end-to-end-produkt” der tilfredsstiller Blakemores behov. Vores tre centrale kriterier for at finde en partner var dels en end-to-end-løsning, dels en leverandør, der var villig til at omfavne innovation, og dels at leverandøren havde det nødvendige engagement og den nødvendige finansielle kapacitet til, løbende at investere i deres produkt. Visma Retail opfyldte alle disse kriterier, udtaler Robert Geere, Chief Information Officer hos A.F. Blakemore & Son Limited.

Løsninger der omfavner den hastige udvikling indenfor digital detailhandel
Visma Retail skal levere ”Visma Retail Suite”, som dækker HQ og centrale processer, butiks back-office og en point-of-sales-platform. Dette omfatter In-store teknologi (eks. selvbetjenings-scanning og -betaling, POS på mobile enheder) og in-store management (eks. backoffice på mobile enheder, realtidsrapportering, task og workflow management).

- Visma er en leverandør, der demonstrerer innovation, og endnu vigtigere, en som taler dagligvarer og bekvemmelighed. Hvis man forestiller sig den oplevelse man vil kunne forvente sig af fremtidens dagligvarebutik, vil den være stærkt mobil-baseret og have en bred vifte af teknologibaserede tiltag som f.eks. billige, effektive selvbetjeningskasser. Vi ønskede at indsætte et produkt der ville understøtte dette, og dermed skabe det fundament, der muliggør hurtig implementering af digitale løsninger, siger Mr Geere.

- Teknologi udvikler sig med eksponentiel hastighed, hvilket kræver at detailhandlerne er mere fleksible end nogensinde før. Den tid der går fra en trend eller ny forbrugeradfærd identificeres til der handles på den er blevet kortere, hvilket er grunden til at Visma leverer løsninger der tillader vores forhandlere at agere i realtid. Vi er meget stolte af at levere vores innovative løsninger til A.F. Blakemore & Son Limited, siger Sven Arnquist, VP International Sales, Visma Retail.

For yderligere information, kontakt venligst:
Sven Arnquist, VP International Sales, Visma Retail, +46 (0) 72-223 49 50, sven.arnquist@visma.com
Robert Geere, CIO, A.F. Blakemore & Son Ltd, + 44-7918 361103, rgeere@afblakemore.co.uk

Om A.F. Blakemore & Son Ltd:
A.F. Blakemore & Son Ltd blev grundlagt i 1917 og er en familieejet detail-, engros- og distributionsvirksomhed indenfor mad- og drikkevarer, som har til huse på Longacres Industrial Estate i Willenhall, West Midlands. Peter Blakemore er tredje generation i Blakemore-familien, der leder virksomheden, som beskæftiger mere end 8.100 medarbejdere og har en omsætning på cirka 1.310 millioner pund.

Om Visma Retail
Visma Retail hjælper detailhandlere med at tiltrække kunder til deres markedspladser, øge salget gennem en forbedret indkøbsoplevelse og skabe loyale kunder. Dette gøres ved smart anvendelse af teknologi, der understøtter alle nødvendige processer på alle niveauer. Visma Retail tilbyder komplette front- og back office-løsninger til din virksomhed med en bred vifte af tjenester. Dette omfatter, for eksempel: POS-applikationer, ERP til retail, centrale systemer til styring og overvågning af butikker, Warehouse Management-systemer, e-handel, loyalitets-systemer, og tjenester som projektledelse, implementering, support, teknisk service og it-drift. www.visma.com/retail

• Data, Telekommunikation, IT

Visma er en førende leverandør af produkter og ydelser som effektiviserer virksomheder. Koncernen tilbyder software, inkassoløsninger, retail IT-løsninger og IT-relaterede projekter og rådgivning. Visma forenkler og automatiserer forretningsprocesser, inden for den private og offentlige sektor. 500.000 nordeuropæiske kunder benytter Vismas produkter og services og yderligere 300.000 bruger Visma som hosting-partner. Koncernen har 5 500 ansatte og havde i 2016 en omsætningen på NOK 7 855 millioner.

Astrid Zimmer Nielsen

Pressekontakt National PR Manager Visma Danmark Holding A/S +45 3151 2587

Rikke Junker Bundgaard

Pressekontakt Head of Marketing & Communication Visma Enterprise Danmark +45 4282 2663