Vækstkomet sætter rekord - 100.000 virksomheder har lagt deres regnskab i skyen

Danske e-conomic, der er Skandinaviens førende online regnskabsprogram til mindre og mellemstore virksomheder, runder 100.000 kunder. En milepæl for virksomheden, der for 13. år i træk oplever tocifrede vækstrater. Ny vækststrategi og nye produkter skal også de kommende år sikre årlig vækst på ca. 20 procent.

En af årsagerne til e-conomics store succes er bl.a., at knap 4000 revisions- og administrationsvirksomheder anbefaler e-conomic til deres mindre og mellemstore virksomhedskunder, fordi det optimerer regnskabs- og bogholderfunktionen for både kunder og revisorer. Flere og flere vælger derfor at opbygge deciderede forretningsenheder med e-conomic som omdrejningspunkt.

• Vi står i dag med et produkt, hvor revisions- og administrationsvirksomheder kan rationalisere og effektivisere deres forretningsprocesser markant ved at bruge e-conomic. Den fødekæde skal vi optimere og udvikle endnu mere på fremadrettet, forklarer e-conomics nye direktør Mads Rebsdorf, der forventer en årlig vækst på ca. 20 procent over de kommende år.
Konkurrencen mod Microsoft skærpes
Og netop fødekæden fra revisorer og administratorer skal suppleres ved bl.a. også at have adgang til et landsdækkende forhandlernet, som e-conomic i øjeblikket er i fuld gang med at opbygge. Og den strategi udfordrer Microsofts position på markedet endnu mere.

• Vi fortsætter med at skrue helt op for vores certificeringsprogram og har i øjeblikket ca. 80 certificerede forhandlere over hele landet, der dækker de fleste behov. Mange af forhandlerne vil i forvejen være Microsoft-partnere, der også sælger det konkurrerende produkt C5. På den konto forventer vi de kommende år også at tage yderligere markedsandele fra C5, siger Mads Rebsdorf.

e-conomic blev i 2015 solgt til den nordiske Visma-koncern. Ved at kombinere det bedste fra de to virksomheder kan e-conomic ifølge Mads Rebsdorf gå i markedet med flere produkter og bredere løsninger, der er attraktive for størstedelen af dansk erhvervsliv.

Større virksomheder og kædekoncepter i skyen
e-conomic er bygget med et åbent API, som er en funktion inden for software, der gør det enkelt og fleksibelt at samle og forbinde flere forskellige programmer til e-conomic. Og det er især noget som de lidt større virksomheder og kædekoncepter har taget til sig i stor stil. Bl.a. kunder som Paradis-Is, Joe & The Juice, Automester kæden m.fl.

• Hjælpeprogrammerne er altafgørende, når der sammensættes løsninger til især de lidt større virksomheders specifikke behov. Det betyder, at de eksempelvis nemt kan integrere e-conomic med kassesystemer, lønsystemer, CRM-systemer mm., forklarer Mads Rebsdorf.
IDC bekræfter tendens
Hos analysefirmaet IDC ser analytiker Bo Lykkegaard, at flere af de større europæiske leverandører af online regnskabsstyring rykker op i markedet mod de lidt større virksomheder. De udvikler tillægsfunktionalitet inden for lager, projektstyring, time/sag, produktion, distribution mm ovenpå de grundlæggende regnskabs- og faktureringsmoduler. På den måde kan også mellemstore virksomheder med mere komplekse behov begynde at bruge online forretningssystemer.

• Netop når kunderne bliver lidt større og mere komplekse opstår behovet for forhandlere, som kan hjælpe med at implementere og konfigurere forretningssystemer. Også selvom der er tale om online systemer. Men forhandlernes rolle kommer til at handle mere om forretningsekspertise end om teknisk implementering, såsom det er tilfældet med traditionel forretningssoftware, siger Bo Lykkegaard.

• Økonomi, finans

• it
  • bogføring
  • vækst
  • udvikling
  • forretningsudvikling
  • økonomisystemer
  • software

Visma leverer en bred vifte af produkter og ydelser til mange forskellige brancher, forretningsområder og kundetyper.

Vi er Nordens førende leverandør inden for økonomisystemer, detail-IT, outsourcing af løn- og økonomi, inkasso samt udvikling af og rådgivning om større it-løsninger.

Visma er en af Nordens største virksomheder med over 6.700 ansatte i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland, Rumænien, Letland og Litauen. Vores mange enheder og selskaber arbejder alle med effektivisering af forretningsprocesser på forskellige områder.

Det nordiske samarbejde gør, at vi har mulighed for at servicere virksomheder, der er repræsenteret i flere nordiske lande. Hvis din virksomhed har brug for assistance i flere af de nordiske lande, kan vi sammen skræddersy en løsning, der passer netop dit behov.

I Danmark er vi omkring 640 mennesker, der alle er parate til at effektivisere din virksomhed.

Astrid Zimmer Nielsen

Pressekontakt National PR Manager Visma Danmark Holding A/S +45 3151 2587

Rikke Junker Bundgaard

Pressekontakt Head of Marketing & Communication Visma Enterprise Danmark +45 4282 2663