Visma Consulting vinder tredje Code Camp i træk

Billedtekst: I forbindelse med at Visma Consulting pr. 1. juni 2013 flyttede til større og mere moderne lokaler i Lyngby, blev der stillet krav til at lokalerne skulle være egnede til agil udvikling. Det har betydet, at lokalerne i dag er udstyret med meterlange såkaldte Scrum Boards fra gulv til loft i de dedikerede teamlokaler, hvor teams fra 3 til 16 konsulenter kan arbejde dynamisk med analyser, design, implementering og test af de agile systemer.

Arbejdsmarkedsstyrelsen er langt fremme med en ny udbudsform, hvor de prækvalificerede virksomheder skal til en slags gruppeeksamen kaldet Code Camp for at demonstrere deres evne til at arbejde sammen med Arbejdsmarkedsstyrelsens team. Og i det netop afholdte udbud vedrørende videreudvikling og vedligeholdelse af styrelsens system til Validering af Atypisk Sygefravær (VAS) har Visma Consulting vundet sin tredje Code Camp i træk.

Opgaven på VAS kommer i hus mindre end ét år efter, at Visma Consulting vandt videreudvikling og vedligeholdelse af Det Fælles Datagrundlag (DFDG), der også hører under Arbejdsmarkedsstyrelsen. Opgaven repræsenterer en foreløbig kulmination på Visma Consultings stærke fokus på agil udvikling.

- Vi er rigtig stolte af, at vi med den nye aftale nu har vundet tre store agile udviklingsopgaver i et marked med ekstrem hård konkurrence. Vi er overbevist om, at vi har vundet opgaverne, fordi vi har en høj grad af tilpasningsevne samt et stærkt fokus på at sammensætte de rigtige, agile teams bestående af kompetente, pålidelige og effektive konsulenter, siger Sales Manager Allan Lundgaard Hamilton fra Visma Consulting A/S.

Den ultimative test

Agil udvikling indebærer, at man i arbejdet på at finde den bedste løsning lægger mere vægt på samarbejde og håndtering af forandringer end tunge manualer og komplicerede processer.

Derfor har særligt Arbejdsmarkedsstyrelsen i flere år anvendt Code Camp som en del af vurderingen af leverandørernes samlede tilbud - blandt andet for at sikre større gennemsigtighed i processen og fleksible løsninger, der kan følge med lovgivningen.

- Samarbejdet og ikke mindst samarbejdsklimaet mellem udbudsgiveren og leverandøren af de pågældende ydelser er ekstrem vigtig, fordi vi skal være på tæerne og forandringsparate hver eneste dag, når både vores kompetencer, kvalitet og evnen til at arbejde agilt bliver sat på prøve, tilføjer Allan Lundgaard Hamilton.

Nyt domicil med fokus på agil udvikling

I forbindelse med at Visma Consulting pr. 1. juni flyttede til større og mere moderne lokaler i Lyngby, blev der stillet krav om, at lokalerne skulle være egnede til agil udvikling. Det har betydet, at lokalerne i dag er udstyret med meterlange såkaldte Scrum Boards fra gulv til loft i de dedikerede teamlokaler, hvor teams fra 3 til 16 konsulenter kan arbejde dynamisk med analyser, design, implementering og test af systemer.

- Også her er vi godt forberedt på nye agile opgaver og glæder os til at byde alle velkommen i vores nye domicil, slutter Allan Lundgaard Hamilton.

It-konsulenthus med stor erfaring

Visma Consulting leverer kundespecifikke og forretningskritiske it-løsninger til den offentlige og private sektor.

I den statslige sektor har Visma Consulting mere end 15 års erfaring med at udvikle og vedligeholde eksempelvis selvbetjeningsløsninger og fagsystemer, der understøtter den komplekse og foranderlige lovgivning, som statslige myndigheder er en del af.

Derfor kender Visma Consulting til bunds de særlige krav og behov, der gør sig gældende og sørger for, at kundernes it-systemer til enhver tid lever op til gældende lovkrav og udvikling på området.
Visma Consulting A/S indgår i Visma-koncernen, der beskæftiger flere end 5.300 medarbejdere i Norden. Visma Consulting har kontorer i Danmark, Norge, Sverige og Litauen og beskæftiger 420 medarbejdere.

• Computere, IT-teknologi, software

• visma consulting
  • code camp

Visma leverer en bred vifte af produkter og ydelser til mange forskellige brancher, forretningsområder og kundetyper.

Vi er Nordens førende leverandør inden for økonomisystemer, detail-IT, outsourcing af løn- og økonomi, inkasso samt udvikling af og rådgivning om større it-løsninger.

Visma er en af Nordens største virksomheder med over 6.700 ansatte i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland, Rumænien, Letland og Litauen. Vores mange enheder og selskaber arbejder alle med effektivisering af forretningsprocesser på forskellige områder.

Det nordiske samarbejde gør, at vi har mulighed for at servicere virksomheder, der er repræsenteret i flere nordiske lande. Hvis din virksomhed har brug for assistance i flere af de nordiske lande, kan vi sammen skræddersy en løsning, der passer netop dit behov.

I Danmark er vi omkring 640 mennesker, der alle er parate til at effektivisere din virksomhed.

Astrid Zimmer Nielsen

Pressekontakt National PR Manager Visma Danmark Holding A/S +45 3151 2587

Rikke Junker Bundgaard

Pressekontakt Head of Marketing & Communication Visma Enterprise Danmark +45 4282 2663