Visma styrker markedspositionen med endnu et opkøb

Med opkøbet af Digital Illustrated i Finland styrker Visma consulting-delen inden for Microsoft-baserede løsninger på det nordiske marked.

Efter opkøbet bliver Digital Illustrated en del af Vismas it-consulting, som foruden Finland dækker Danmark, Norge, Sverige og Litauen. I 2014 havde Visma Consulting i Finland en omsætning på 9,7 mio. euro. Visma Consulting har en stærk position på det finske marked for Java-baserede løs-ninger, og efterspørgslen efter konsulenter med disse kompetencer er stigende i den offentlige og private sektor.

Med opkøbet af Digital Illustrated vokser Visma Consulting med mere end 20 mand og med en om-sætning i 2014 på 2,0 mio. euro. Selskabet vil blive en del af Visma, men bevarer sit eksisterende brand og organisering.

Perfekt match
Carsten Boje Møller, der er adm. direktør for Visma Consulting A/S i Danmark og medlem af Vismas nordiske koncernledelse, ser opkøbet som et perfekt match til den eksisterende forretning:
- Digital Illustrated’s portefølje af løsninger og services komplementerer på glimrende vis vores eksisterende ydelser og gør os til en endnu stærkere spiller for private virksomheder og for den offentlige sektor i Finland og hele Norden.

Digital Illustrated er eksperter i løsninger, som baserer sig på Microsofts cloud-teknologier, såsom Office 365, Microsoft Dynamics CRM online implementeringer, Sharepoint og Azure. Opkøbet styr-ker Vismas kompetencer og passer ind i strategien om netop at kunne tilbyde nye og eksisterende kunder de nævnte cloud-baserede teknologier.

Visma har haft en stærk vækst i Finland og i Norden de seneste år. Væksten har både været orga-nisk og er skabt via opkøb. Efter opkøbet af Digital Illustrated har Visma alene i Finland omkring 1.000 medarbejdere.

En erfaren nordisk aktør
I Danmark udvikler Visma Consulting A/S forretningskritiske IT-løsninger for staten, Liv & Pension samt private virksomheder. Virksomhedens løsninger udvikles med fokus på at skabe øget produk-tivitet og vækst ved hjælp af mere intelligente, mobile og effektive arbejdsprocesser.

Visma Consulting A/S er en del af Visma-koncernen, der med over 6.000 ansatte i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Litauen er en af Nordens største ICT-konsulentvirksomheder. Alene i Danmark er flere end 150 beskæftiget i Lyngby.

• Data, Telekommunikation, IT

• digital illustrated
  • visma consulting
  • microsoft

Visma leverer en bred vifte af produkter og ydelser til mange forskellige brancher, forretningsområder og kundetyper.

Vi er Nordens førende leverandør inden for økonomisystemer, detail-IT, outsourcing af løn- og økonomi, inkasso samt udvikling af og rådgivning om større it-løsninger.

Visma er en af Nordens største virksomheder med over 6.700 ansatte i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland, Rumænien, Letland og Litauen. Vores mange enheder og selskaber arbejder alle med effektivisering af forretningsprocesser på forskellige områder.

Det nordiske samarbejde gør, at vi har mulighed for at servicere virksomheder, der er repræsenteret i flere nordiske lande. Hvis din virksomhed har brug for assistance i flere af de nordiske lande, kan vi sammen skræddersy en løsning, der passer netop dit behov.

I Danmark er vi omkring 640 mennesker, der alle er parate til at effektivisere din virksomhed.

Astrid Zimmer Nielsen

Pressekontakt National PR Manager Visma Danmark Holding A/S +45 3151 2587

Rikke Junker Bundgaard

Pressekontakt Head of Marketing & Communication Visma Enterprise Danmark +45 4282 2663