T-Cross har verdenspremiere til efteråret og introduceres i Danmark i 2019

Den nye T-Cross – ”More than one thing”

• Volkswagen udvider porteføljen af SUV-modeller med den nye T-Cross, der glider ind i modelprogrammet under T-Roc
  • Innovativ og rummeligt interiør byder på maksimal fleksibilitet
  • Takket være MQB-platformen vil en række assistentsystemer fra større modeller blive tilbudt i T-Cross

T-Cross vil være startskuddet på en ny type af SUV fra Volkswagen. På Genève Motor Show i 2016 blev T-Cross præsenteret som konceptbil, og nu er den på vej i serieproduktion. Med T-Cross udvider Volkswagen sin store portefølje af SUV’er med en model i minibilsklassen. T-Cross markedsføres under sloganet ”I am more than one thing”, fordi den byder på mere, uden at koste mere. Verdenspremieren på T-Cross finder sted i efteråret, og i 2019 introduceres den i Danmark, men indtil da forkorter vi ventetiden med en designerskitse, der giver et smugkig på fremtidens SUV i minibilsklassen.

T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace og Touareg vil være de fem SUV-formater, som Volkswagen vil tilbyde i Europa. Men den nye T-Cross vil også blive en del af mærkets SUV-portefølje i Kina og Sydamerika. Den 4.107 mm lange Volkswagen har et karismatisk design, er altid forhjulstrukket og har et funktionelt og gennemtænkt interiør. Den er på hjemmebane i byen, men er også klar til små og store eventyr udenfor storbyernes trafikjungle.

MQB-modulplatformen giver mulighed for at designe et overraskende rummeligt interiør. Eksempelvis kan bagsædet forskydes i længderetning, så du enten får mere benplads ved bagsædet eller mere plads i bagagerummet. MQB-platformen har en positiv effekt på alle aspekter af bilen, og sikrer T-Cross en fremragende kollisionssikkerhed og mulighed for at kunne tilbyde et stort udvalg af assistentsystemer. T-Cross vil blandt andet være standardudstyret med ”Front Assist” og ”Lane Assist”.

På nedenstående link kan du se en video, hvor salgs- og marketingchef, Jürgen Stackmann, og designchef, Klaus Bischoff, forklarer den nye T-Cross:

Volkswagen er siden 2011 det bedst sælgende bilmærke i Danmark. I 2017 solgte mærket 29.564 personbiler og 5.266 biler til erhvervslivet. De seneste år har det især været mikrobilen up!, der er blevet danskernes favorit, men også modeller som Polo, Golf og Passat er populære hos danskerne. Hos Volkswagen arbejder vi ud fra målsætningen om at skabe landets mest tilfredse kunder, der skal have kvalitetsprodukter og god service til fair priser. Volkswagen Danmark har ca. 40 ansatte og Mads Ries Lauvring er direktør for Volkswagen Personbiler og Ib Jakobsen for Volkswagen Erhvervsbiler. Volkswagen er en del af Skandinavisk Motor Co., hvor Ulrik Drejsig er administrerende direktør.