Golf kan nu bestilles med en ny raffineret 1,5 TSI motor til priser fra 269.995.

Volkswagen introducerer ny state-of-the-art 1,5 TSI-motor i Golf.

Volkswagen udvider antallet af motorvarianter i Golf med introduktionen af en ny 1,5 TSI-motor, der med en række banebrydende teknologier leverer et nyt niveau af køreglæde og brændstoføkonomi. Priserne starter ved 269.995 kr.

Den nye momentstærke og brændstoføkonomiske turboladede fire-cylindrede 1,5 TSI benzinmotor kører på en såkaldt Miller-forbrændingscyklus. Den højt komprimerede TSI-motor opnår dermed en markant øget effektivitet og et mærkbart lavere forbrug, således at en 130 hk Golf 1,5 TSI kører – afhængig af model – fra 20,0 til 20,8 km/l, hvilket svarer til at C02-udslip på 104-105 g/km.

Den nye 1,5 TSI-motor imponerer samtidig med en mere støjsvag motorgang og et kraftigt drejningsmoment fra selv meget lave omdrejninger, der gør det nemmere at opnå en brændstoføkonomisk kørsel. 1,5 TSI-motoren yder sit maksimale drejningsmoment på 200 Nm fra blot 1.400 o/min og hele vejen op til 4.000 o/min blandt andet takket være turboladerens specielle konstruktion med variabel geometri (VTG). 1,5 TSI-motoren imponerer ikke kun på sit beskedne brændstofforbrug og harmoniske effektudvikling, den leverer også fornemme præstationer, så en 130 hk Golf 1,5 TSI (5-dørs) når 100 km/t på kun 9,1 sek. og en topfart på 210 km/t.

For første gang kan Volkswagen tilbyde coasting-funktion på Golf i forbindelse med en 7-trins DSG-gearkasse, hvilket betyder, at køres Golf 1,5 TSI i ’eco-coasting’ program, vil motoren i visse kørselssituationer slukke og dermed spare brændstof. Ved hastigheder på op til 130 km/t vil motoren automatisk slukke i det øjeblik, du letter på speederen, og når der igen trykkes på speederen, springer motoren hurtigt og smidigt i gang igen. Når motoren slukkes i forbindelse med ’eco-coasting’ leverer et kompakt lithium-ion-batteri strøm til bilens elektriske funktioner så som vinduesviskere, lygter, klimaanlæg og entertainmentsystem.

1,5 TSI-motoren er udstyret med endnu en raffineret brændstofbesparende teknisk løsning i form af den automatiske cylinderfrakobling, der – afhængig af belastningen af motoren – lukker ned for to af de fire cylindre, når motoren kører med mellem 1.400 og 3.200 o/min.

Golf 1,5 TSI Evo tilbydes i Comfortline-versionen til priser fra 269.995 kr. (Variant: 286.695 kr.) og fra 294.995 kr. (Variant: 311.695 kr.) med 7-trins DSG-gearkasse. En 5-dørs Golf 1,5 TSI Comfortline kan også privatleases fra 3.399 kr. i månedlig ydelse og 5.000 kr. i udbetaling ved 15.000 km om året.

Golf tilbydes også med en 150 hk 1,5 TSI-motor, der dog adskiller sig fra 130 hk 1,5 TSI-motoren ved blandt andet ikke at køre med Miller forbrændingscyklus. Med 150 hk og 250 Nm kombinerer Golf 1,5 TSI sportslige præstationer med et lavt brændstofforbrug, så en 5-dørs Golf 1,5 TSI når 100 km/t på 8,3 sek. og en topfart på 216 km/t og kan køre op til 20,4 km/l. Golf 1,5 TSI med 150 hk tilbydes både i Comfortline til 281.995 kr. (Variant: 298.695 kr.) og i Highline til 311.995 kr. (Variant: 328.695 kr.). En 5-dørs Golf 1,5 TSI 150 hk kan også privatleases fra 3.599 kr. i månedlig ydelse og 15.000 kr. i udbetaling med 15.000 km om året.

Golf 1,5 TSI kan bestilles nu, og du kan finde mere information på www.volkswagen.dk

Volkswagen er siden 2011 det bedst sælgende bilmærke i Danmark. I 2016 solgte mærket 26.395 personbiler og 5.394 biler til erhvervslivet. De seneste år har det især været mikrobilen up!, der er blevet danskernes favorit, men også modeller som Polo, Golf og Passat er populære hos danskerne. Hos Volkswagen arbejder vi ud fra målsætningen om at skabe landets mest tilfredse kunder, der skal have kvalitetsprodukter og god service til fair priser. Volkswagen Danmark har ca. 40 ansatte og Ulrik Drejsig er direktør for Volkswagen Personbiler og Ib Jakobsen for Volkswagen Erhvervsbiler. Volkswagen er en del af Skandinavisk Motor Co., der står for importen af Volkswagen erhvervs- og personbiler, SEAT og Skoda. Vi har hovedsæde i Brøndby og på landsplan er vi ca. 1.300 ansatte i Skandinavisk Motor Co. hvis administrerende direktør er Ulrik Schönemann.