Magnus Boman fratræder sin stilling som Direktør for Volvo Car Denmark

Magnus Boman fratræder sin stilling som Direktør for Volvo Car Denmark

Magnus Boman fratræder stillingen som administrerende direktør for Volvo Car Denmark d. 31 august 2020. Efter 7 år på posten i Danmark fortsætter Boman sin karriere i Volvo Cars når han d. 1 september tiltræder stillingen som administrerende direktør for Volvo Cars i Tyrkiet.

Visionær leder

Boman har i sin 25 år lange karriere for Volvo Cars været udstatoneret i 17 år og har nu siddet på posten i 7 år i Danmark. Under Bomans ledelse er salget af Volvo biler i Danmark steget fra 1856 biler årligt til 5684 i 2019.

‘På vegne af VCD ønsker vi, at takke Boman for hans entusiasme og stærke lederskab gennem de sidste 7 år. Han har på professionel vis ledet organisationen i den helt rigtige retning, hvilket har taget virksomheden til nye højder. Vi kommer til at savne hans engagement og visionære ledelse’, siger Jeanette Clausen, HR-direktør i Volvo Car Denmark.

Volvo har i dag cementeret sig som et af danskernes foretrukne premium bilmærker, og har i de sidste 3 år i træk nået helt ind i top 3 i Autoindex’ store kundetilfredsheds undersøgelse.

Nye udfordringer

D. 1. september starter Boman i sin nye stilling, og her skal den erfarne direktør fortsætte arbejdet med at styrke Volvos position på det Tyrkiske marked. Her skal han sikre den fortsatte vækst, og samtidig sikre Volvos fremtidige position i en elektificeret, teknologidrevet automativ verden.

”Jeg er meget taknemmelig for at have været med på denne spændende rejse sammen med resten af teamet i VCD. Jeg ønsker hele mit team alt det bedste for fremtiden og jeg er sikker på, at den stærke position vi sammen har opnået for Volvo Cars i Danmark vil fortsætte i tiden fremover. Jeg glæder mig til de nye udfordringer, der venter når jeg sammen med min kone skal flytte til Tyrkiet og tage hul på næste kapitel i vores liv” udtaler Boman.

Stillingen som administrerende direktør vil blive besat internt, og VCD vil snarest muligt melde ud omkring Bomans afløser på posten.