Volvo Recharge SUVs

Volvo kører foråret i møde med skarpe priser på hele Recharge Modelprogrammet

Volvo har store forventninger til sit Recharge modelprogram, som er fællesbetegnelsen for hele sortimentet af el- og plug-in hybrid varianter. Som noget ganske unikt fås alle Volvos modeller nu i en eller to plug-in hybrid varianter.

Og til efteråret starter salget af den første 100 pct. eldrevne Volvo XC40 P8 Recharge Pure Electric. Det er en kraftfuld bil, med en motor der yder 408 HK og når 100 km/t på 4.9 sekunder. Bilen har desuden en rækkevidde på 400 km og en ladetid på 40 minutter til 80 ct. af det store 78kWh batteri (ved 150 kW DC).

XC40 – prisvindende design og formidable køreegenskaber

XC40 Recharge plug-in hybrid findes i to motorvarianter. XC40 T5 yder 180 hk + 82 hk fra elmotoren, og har trods sin størrelse forbavsende meget plads i kabinen såvel som opbevaringsmæssigt. Batteriet er skjult i bilens bund, og tager derfor ikke ekstra plads fra opbevaringen i bagagerummet. Med en rækkevidde på op til 45 km på ren el, vil mange derfor opleve, at det er rigeligt til den daglige pendling. Den brændstofsøkonomiske benzinmotor med 180 hk og 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse gør, at XC40 T5 Recharge plug-in hybrid byder på det bedste fra begge verdener. Som en nyhed fås XC40 Recharge plug-in hybrid nu også i en T4 variant med 129 hk + 82 hk.

XC60 – Volvos bedst sælgende SUV

Volvos mest populære model, XC60, tilbydes fra foråret 2020 i en ny T6 Recharge plug-in hybrid eAWD variant. Med en benzin motor på 253 hk + 87 hk fra elmotoren kan den køre op til 53 km på ren el. XC60 fås stadig i den populære T8 Recharge plug-in hybrid model - og som toppen af kransekagen kommer XC60 Polestar Engineered nu også til Danmark, og kan allerede i dag bestilles hos de autoriserede Volvo-forhandlere. Denne spændende model yder ikke mindre end 318 hk + 87 hk, eAWD, og kører op til 45 km på ren el.

XC 90 - Volvo tilbyder premium segmentets eneste plug-in hybrid med 7 sæder som standard

XC90 – premium segmentets eneste plug-in hybrid med 7 sæder som standard. XC90 T8 Recharge plug-in hybrid eAWD taler i høj grad til den kvalitetsbevidste storfamilie hvor krav til plads og sikkerhed går op i en højere enhed. Modellen har en benzin motor på 303 hk og et batteri på 11,6 kW, og kan køre op til 51 km på ren el.

Volvo On Call

Volvo On Call er navnet på Volvos smartphone app (til iOS og Android), der tilbyder et væld af smarte løsninger til at betjene og kommunikere med bilen på afstand. Her får man adgang til bilens instrumentbræt, ser status for dørlås, brændstofniveau, vedligeholdelsesadvarsler, strøm på batteriet og meget mere. Volvo On Call er blot et af de mange standardudstyr i Recharge modellerne, som er med til at gøre hverdagen nemmere.

Godt nyt til heste- og bådejere

Til heste og bådinteresserede er der ligeledes gode nyheder at hente i Recharge sortimentet, da alle modeller kan tilbyde træk fra 1800 kilo og helt op til 2400 kilo for XC90 T8 Recharge plug-in hybrid modellen.

Volvo tilbyder lige nu 1 års fri elektricitet

For at tilskynde kørsel i Pure Mode, tilbyder Volvo lige nu et års fri elektricitet ved køb af en ny plug-in hybrid. Tilbuddet gælder for ordrer afgivet fra d. 16 oktober til og med d. 30 september 2020

Allerede i dag tilbyder Volvo flere muligheder for er erhverve sig en af de eftertragtede Recharge modeller. Kontantsalgspriserne starter fra DKK. 426.143, men foretrækker man at lease sin Volvo plug-in hybrid kan det gøres til yderst konkurrencedygtige priser, nemlig fra DKK. 6.195 i månedlig ydelse og DKK. 25.000 i førstegangsydelse.

For fuld udstyrs- og prisliste besøg https://www.volvocars.com/dk/buy/koeb/prislister

*Bemærk venligst at alle ovenstående data er opgjort efter WLTP normen.

For yderligere spørgsmål kontakt PR Manager, Rikke Aagaard Petersen