Mikroovnen er tilbage i køkkenet

Fra 50’er fænomen til fremtidens vidunderløsning

Der er sket meget, siden mikrobølgeovnen blev introduceret i den amerikanske 50’er husmors køkken. Den er gået fra at være et redskab, der kunne opvarme frosne middagsretter og poppe popcorn til at være en integreret del af det moderne, multifunktionelle køkken i dag. Og vi kender det alle sammen; tiden er knap, familien er sulten og maden skal være sund…

Heldigvis er der nu godt nyt til den travle familie, når Whirlpool revitaliserer den udskældte mikroovn og præsenterer en sund løsning på ”fastfood” med mikrobølgeovnen Whirlpool MAX. Ovnen er skræddersyet specielt til tidens madtrends og takket være den nye 6th Sense-teknologi er det nu muligt at dampe, grille og bage i din mikrobølgeovn og lade den blive en aktiv del af den sunde hverdagskost.

Stenaldermad og svampet chokoladekage i fremtidens ovn
Principperne bag en af tidens store madtrends ”stenalderkost” eller ”palæo” dikterer, at man skal spise som i forhistorisk tid - altså masser af kød og grønt, ingen kulhydrater og ingen forarbejdede madvarer. Det kan nemt være en udfordring at tilberede et sundt og appetitligt måltid efter disse forskrifter, men takket være Whirlpools teknologi og MAX mikroovnens damp- og Crispfunktion er det ukompliceret og hurtigt at fremtrylle sprøde grøntsager og kød med gylden overflade.

MAX mikroovnen kan også bruges til bagning, når det skal være let, men lækkert i en fart. Med ovnen følger et sæt opskrifter på blandt andet god gammeldags chokoladekage, der kan bages på under den halve tid – 20 minutter – og samtidig spreder stemningen af hjemmelavet hygge på rene råvarer i køkkenet med god samvittighed.

Whirlpool MAX mikroovn måler 39,2 x 35,3 x 36 cm og fås i farverne stål, sort og hvid til en vejl. pris fra 2.295 kr.

Nærmeste forhandler anvises på tlf. 44 88 02 22

Læs mere om MAX på: www.whirlpool.dk

For yderligere information, billeder og udlån af samples til test venligst kontakt:

Bettina Færgeman

House of Communication

Mobil 23 84 09 63 / bettina@houseofcommunication.com

• Madlavning

• mikroovn
  • damp
  • grill
  • teknologi

Om Whirlpool koncernen:

Whirlpool koncernen er verdensledende inden for produktion og markedsføring af større husholdningsmaskiner med en omsætning på $19 milliarder (2011), 68.000 ansatte og 66 produktions- og forskningscentre rundt om i verden. Virksomheden fører Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og andre store brands i næsten alle lande verden over. Mere information om koncernen findes på www.whirlpoolcorp.com.

Om Whirlpool Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA):

Med cirka 11.500 ansatte, tilstedeværelse i 30 europæiske lande og produktion i 7 lande er Whirlpool EMEA et 100 % ejet datterselskab til Whirlpool koncernen.