Ny køle- og fryseteknik giver bedre holdbarhed

Danskernes store interesse for madlavning og køkkenindretning sætter både design og funktion i højsædet, når der skal købes hvidevarer. Derfor har Whirlpool i sin seneste serie af hvidevarer kombineret intelligent madopbevaring med sofistikeret design.

– De stilrene linjer giver de nye køle-fryseskabe et tidsløst udseende. Med Absolut Design-serien har Whirlpool løftet kombinationen af funktion og design til nye højder, så vi er meget glade for nu at kunne præsentere serien i Danmark, siger Carsten Nederup, Commercial Manager hos Whirlpool Danmark.

Absolute Design indeholder flere innovative funktioner, som sikrer en effektiv nedkølning og frysning – alt sammen for at øge madens holdbarhed og bevare den på bedste vis set fra både et nærings- og energimæssigt synspunkt.

6TH SENSE FRESH CONTROL

6TH SENSE er en patenteret køleskabsteknologi, som blandt indebærer at:

• Maden får den rette køletemperatur fem gange hurtigere end i normale køleskabe.
  • Køleskabet holder en konstant luftfugtighed på mellem 70 og 85 procent.
  • Maden holder sig frisk op til fire gange længere end i almindelige køleskabe.
  • En særskilt boks med Zero Zone – Activ0° – er ideel til opbevaring af kød og fisk. Med et enkelt tryk på en knap sætter det indbyggede ventilationssystem i gang og sænker temperaturen i boksen til mellem -1 °C og +2 °C. Den lave temperatur sikrer, at maden holder sig frisk i længere tid og hæmmer samtidig bakterievækst.

SHOCK FREEZE TECHNOLOGY

Hurtig nedfrysning er alfa omega, når smag og vitaminer skal bevares i maden. Derfor har Whirlpool udviklet Shock Freeze funktionen, der lynhurtigt fryser madvarerne i en særskilt boks.

• Med et enkelt tryk startes nedfrysningsfunktionen, hvilket indebærer, at temperaturen i den særskilte boks sænkes til -23 °C på bare fire timer. Det er tre gange hurtigere end i en almindelig fryser.
  • Shock Freeze-boksen rummer 25 liter og findes som tilvalg til frysere i kategorien Upright No Frost A+.
  • Den særskilte fryseboks bruges som almindelig fryser, når Shock Freeze funktionen ikke er aktiveret.

De nye modeller i Absolute Design findes i flere forskellige udgaver og derudover som kombineret køle- og fryseskab. Priser fra 7.995,- kr.

Besøg venligst Whirlpools presserum for billeder i høj opløsning eller kontakt Mikkel Riis-Jørgensen.

For yderligere information, kontakt venligst:

Carsten Nederup, Whirlpool Danmark, +45 61 63 84 78, carsten_nederup@whirlpool.com

Mikkel Riis-Jørgensen, Geelmuyden.Kiese, +45 20 77 12 81, mrj@geelmuyden-kiese.dk

• Boligindretning

• teknologi

Om Whirlpool Corporation

Whirlpool Corporation er verdens førende producent og forhandler af hårde hvidevarer med et årligt salg i 2010 på 18,4 mia. USD, 71.000 ansatte og 67 produktions- og teknologiresearchcentre verden over. Koncernen ejer Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og flere andre større varemærker, som sælges til forbrugere i næsten alle lande. Yderligere information om virksomheden kan findes på www.whirlpoolcorp.com.

Om Whirlpool Europe, Middle East & Africa (EMEA)

Med omkring 12.000 ansatte, tilstedeværelse i mere end 30 europæiske lande og produktion i 7 lande er Whirlpool EMEA et helejet datterselskab af Whirlpool Corporation, som er verdens førende producent og forhandler af hårde hvidevarer. I 2010 havde koncernen et årligt salg på 18,4 mia. USD, 71.000 ansatte og 67 produktions- og teknologiresearchcentre verden over. Koncernen ejer Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og flere andre større varemærker, som sælges til forbrugere i næsten alle lande. Whirlpools European Operations’ Center ligger i Comerio (VA) i Italien. For yderligere information, se venligst www.whirlpoolcorp.com.