Opvaskemaskiner med sans for effektiv rengøring

Før i tiden var vores køkkener små og gemt af vejen – i dag er køkkenet hjemmets vigtigste samlingssted, hvor vi tilbringer tid med familie og venner til både hverdag og fest. Denne udvikling har resulteret i, at hvidevarerne i køkkenet er gået fra at være rent praktiske maskiner til at være vigtige indretningselementer, som afspejler vores personlige stil.

– Design bliver stadigt vigtigere for kunderne, og samtidig stilles der høje krav til, at maskinerne konstant udvikles funktionelt med energieffektive og fleksible opvaskeprogrammer. Det er både tidskrævende og besværligt at vaske ovnfaste fade med fastbrændt mad op i hånden. Vi lægger derfor stor vægt på at kombinere funktionalitet med design og energieffektive programmer, når vi udvikler nye produkter, siger Carsten Nederup, Commercial Manager hos Whirlpool Danmark.

Whirlpools PowerClean™-teknologi fjerner den genstridige snavs fra ovnfaste fade og pander uden forvask, iblødsætning eller skrubning. Teknologien bruger målrettede jetstråler, der sprøjter både vertikalt og horisontalt. Samtidig registrerer 6TH SENSE–sensorer, hvor snavset opvaskevandet er og tilpasser vandtrykket efter behov uden at bruges mere vand under opvasken.

En anden stor fordel er, at PowerClean™ frigør ekstra plads i nederste opvaskekurv, så store, pladskrævende pander og forme kan placeres vertikalt bagerst i opvaskekurven. Dette smarte funktionsdesign skaber plads til op til ti ekstra tallerkener.

I et stærkt konkurrencepræget marked er det vigtigt at skabe funktionelle hvidevarer med velgennemtænkt design. Den opgave har Whirlpool taget på sig og udviklet 6TH SENSE PowerClean™ opvaskemaskiner, som giver et skinnende rent resultat, har et tiltalende design og vasker energieffektivt op. Det er svaret på forbrugernes behov: En opvaskemaskine med moderne teknologi, som gør livet lidt lettere, og som med sin rene æstetik passer ind i et moderne køkken.

Opvaskemaskinerne i den nye serie findes i energiklasse A+ og A++ og er skånsomme både mod miljøet og din pengepung. Den intelligente 6TH SENSE-teknologi kontrollerer opvaskeforløbet og optimerer ressourceforbruget efter hvor snavset servicet er, hvilket sparer op til 50 procent energi, vand og tid.[1]

6TH SENSE PowerClean™ opvaskemaskiner findes i flere forskellige versioner, både til placering under køkkenbordet samt modeller til fuld integrering med skabe og døre. Vejledende pris i butikkerne fra 6.195 DKK. Hele sortimentet kan ses på www.whirlpool.dk.

[1] Sammenligning mellem det laveste og højeste forbrug på 6TH SENSE program.

For yderligere information eller pressebilleder, besøg venligst Whirlpools presserum eller kontakt:

Carsten Nederup, Whirlpool Danmark, +45 61 63 84 78, carsten_nederup@whirlpool.com
Mikkel Riis-Jørgensen, Geelmuyden.Kiese, +45 20 77 12 81, mrj@geelmuyden-kiese.dk

• Boligindretning

• teknologi
  • vask

Om Whirlpool Corporation

Whirlpool Corporation er verdens førende producent og forhandler af hårde hvidevarer med et årligt salg i 2010 på 18,4 mia. USD, 71.000 ansatte og 67 produktions- og teknologiresearchcentre verden over. Koncernen ejer Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og flere andre større varemærker, som sælges til forbrugere i næsten alle lande. Yderligere information om virksomheden kan findes på www.whirlpoolcorp.com.

Om Whirlpool Europe, Middle East & Africa (EMEA)

Med omkring 12.000 ansatte, tilstedeværelse i mere end 30 europæiske lande og produktion i 7 lande er Whirlpool EMEA et helejet datterselskab af Whirlpool Corporation, som er verdens førende producent og forhandler af hårde hvidevarer. I 2010 havde koncernen et årligt salg på 18,4 mia. USD, 71.000 ansatte og 67 produktions- og teknologiresearchcentre verden over. Koncernen ejer Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og flere andre større varemærker, som sælges til forbrugere i næsten alle lande. Whirlpools European Operations’ Center ligger i Comerio (VA) i Italien. For yderligere information, se venligst www.whirlpoolcorp.com