Inspiration til sjove gør-det-selv projekter i efterårsferien

Inspiration til sjove gør-det-selv projekter i efterårsferien

Efterårsferien står for døren, hvilket er en oplagt mulighed for at igangsætte gør-det-selv projekter.

UDNYT HAVEN MEST MULIGT

I kan bygge alt fra et populært shelter til et praktisk redskabsrum. Med et shelter kan hele familien sove udendørs, hvilket uden tvivl er en oplevelse, som især børnene vil være vilde med. I kan få en masse sjov med et shelter, som også kan bruges til overnattende gæster. Børnene kan også indrette en lille hule, og dermed bruge shelteret til leg.

Et redskabsskur kan give ekstra opbevaringsplads til værktøj, haveredskaber og cykler, som ellers kan optage meget plads andre steder i huset. Det nemmeste er typisk at købe en hytte, der leveres som samlesæt. Du skal blot følge vejledningen. På den måde slipper du for selv at skulle måle op til projektet, og du kan komme i gang med det samme.

FORNY BADEVÆRELSET

Mængden af boligprogrammer og –magasiner viser en tendens til, at flere begynder at gå mere op i boligindretning og -mode. Eksempelvis har badeværelset ikke længere kun en praktisk funktion, men må gerne fremstå nyt og moderne. I den forbindelse kan nye skabe og spejle gøre underværker. I de fleste større byggekæder kan man købe hele skabssortimenter med spejlløsninger og belysning.

Et andet forslag til forbedring af badeværelset er at sætte nye fliser op, så rummet matcher i farve og stil. Du kan f.eks. hente information og inspiration i XL-BYG kædens gratis fliseguide, hvor alle fliser har en høj slidstyrke og er særdeles rengøringsvenlige.

FÅ ET EKSTRA VÆRELSE

En skillevæg kan være det rigtige valg, hvis du ønsker at dele stuen op i to eller at lave et ekstra børneværelse. Lette skillevægge anvendes typisk til en hurtig opførelse og opdeling af større rum, hvilket gør det muligt at ændre boligens struktur, så den passer bedre til familiens behov. Det er nemt og billigt at montere en skillevæg af fibergips fra Farmacell, og samtidig opnår du en række fordele, der forbedrer din bolig på flere niveauer. Væggen er nemlig lyddæmpende, begrænser brand og forbedrer isoleringen, så det er nemmere at holde på varmen.

På XL-BYG kædens hjemmeside kan du finde gode råd og instruktioner til, hvordan du nemt og hurtigt kan sætte en gipsvæg op. Her kan du eksempelvis finde en detaljeret video-guide, hvor processen beskrives trin for trin.

FÅ INSPIRATION TIL ANDRE GØR-DET-SELV PROJEKTER

Hvis du har lyst til at læse mere om andre gør-det-selv projekter, er XL-BYG kædens hjemmeside et godt sted at starte. Her er der alt fra de helt små projekter, der kun tager kort tid at lave, til de større projekter, der typisk strækker sig over nogle dage.