YouSee lancerer Bredbånd med Bland Selv

Bredbåndskunder hos YouSee får fra i dag adgang til selv at skrue op og ned for hastigheden på deres bredbåndsforbindelse. Valgfriheden betyder, at YouSee nu også kan tilbyde sine kunder såkaldt symmetriske hastigheder, hvor up- og download foregår med samme hastighed.

Lanceringen af ’Bredbånd med Bland Selv’ markerer et skifte i YouSees markedsstrategi. Hidtil har YouSee, der er landets næststørste udbyder efter TDC, tilbudt bredbånd med faste kombinationer ligesom alle andre udbydere. Nu skifter man hele porteføljen ud med fire ’totalhastigheder’, inden for hvilke kunderne selv kan vælge sin kombination af up- og downloadhastighed.

”Generelt er der en tendens til, at vores kunder ønsker flere valgmuligheder både inden for tv og bredbånd. Det prøver vi at imødekomme ved at indføre fleksible hastigheder, så man selv kan vælge hastighed alt efter, hvad man har behov for,” siger chef for YouSee, Mathias Berg.

For nemheds skyld markedsføres de fire nye bredbåndsprodukter som traditionelle asymmetriske produkter, dvs. med højst mulig downloadhastighed.

”Bland Selv er en ny måde at tænke bredbånd på, som både markedet og kunderne skal lære at kende. Det er en udfordring, men jeg tror, at kunderne hurtigt vil tage det til sig,” siger Mathias Berg.

Fakta

Bland Selv Bredbånd består af fire standardprodukter med hver sin totalhastighed. Hver af disse findes i tre forskellige kombinationer af up- og downloadhastighed (hvor tallet til venstre angiver download-hastighed):

· 15/3 Mbit/s (standardhastighed). Kan blandes til 12/6 eller 9/9. Pris 219 kr/md

· 30/6 Mbit/s (standardhastighed). Kan blandes til 24/12 eller 18/18. Pris 269 kr/md

· 60/12 Mbit/s (standardhastighed). Kan blandes til 48/24 eller 36/36. Pris 299 kr/md

· 100/20 Mbit/s (standardhastighed). Kan blandes til 80/40 eller 60/60. Pris: 399 kr/md

Kunderne kan når som helst vælge mellem de tre kombinationer, der er tilbudt inden for hvert produkt. Ændringer i hastighedskombinationen sker på nettet via Mit YouSee og træder i kraft inden for maksimalt 10 min.

YouSees bredbåndsløsninger er baseret på den såkaldte DOCSIS 3.0-standard, som i princippet giver mulighed for at levere Gigabit/s hastigheder, men hvor dagens chipteknologi understøtter op til 500 Mbit/s download. En ny standard, DOCSIS 3.1., er under udvikling og vil, når den implementeres, tillade hastigheder på op til 10 Gbit/s download og 1 Gbit/s upload over traditionelle kabel-tv-net.

Bredbånd fra YouSee giver desuden adgang til streaming af YouSee Web-tv og YouMusic med adgang til ca. 20 mio. musiknumre