Intelligent solbrilleglas, som tilpasser sig vejret.

Solbriller er ikke bare naturligt modetilbehør; de er også vigtige for vores sikkerhed. De beskytter mod uv-stråling, mindsker blænding og hjælper med til, at man kan se bekvemt i stærkt lys. Men det kan være svært at finde et par solbriller, som passer til alle situationer. Vores nordiske vejr skifter hurtigt, og solbrilleglas bliver derfor let for mørke i overskyet vejr og for lyse i stærk sol. Det er ikke blot irriterende at skulle tage dem skiftevis af og på, men det udgør også en sundhedsrisiko; hver gang du tager solbrillerne af, bliver dine øjne udsat for uv-stråling.

Fra mørk til mørkere. Et intelligent tilbehør til dit udendørsliv

Vi introducerer nu ZEISS AdaptiveSun, en ny type solbrilleglas, som automatisk tilpasser farvemætheden efter vejret. Glasset går fra mørkt i svagt lys til endnu mørkere i stærkere lys.Og det går hurtigt – det bliver mørkere på bare 18-38 sekunder! I overskyet vejr absorberer ZEISS AdaptiveSun op til 60 % af lyset. I stærkt sollys bliver de meget mørke og absorberer op til 97 % af lyset.

Moderigtig uv- og blændingsbeskyttelse

Med ZEISS AdaptiveSun har du fuld uv-beskyttelse hele tiden, uanset farvestyrke. Glassene findes i fire moderigtige farver: grå, brun, grågrøn og blå, enten ensfarvede med samme farvestyrke over hele glasset, eller i en gradueret farve, som bliver mørkere opadtil. For et ekstra trendy look kan man tilføje spejlbehandlingenZEISS DuraVision Mirror! For at få den bedst mulige beskyttelse mod blænding fra hav, sne eller våd asfalt kan ZEISS AdaptiveSun endda fås som polariserede glas i farverne grå, brun eller grågrøn.

AdaptiveSun, DuraVision Mirror UV og AdaptiveSun Polarized er registrerede varemærker tilhørende Carl Zeiss Vision GmbH.

• Mode

Om ZEISS

ZEISS er en internationalt førende teknologisk virksomhed inden for optik og optoelektronik. ZEISS-koncernen udvikler, producerer og markedsfører måleteknologi, mikroskoper, medicinsk teknologi, brilleglas, kamera- og biograflinser, kikkerter og produktionsudstyr baseret på halvlederteknologi. Virksomhedens løsninger indebærer kontinuerlige fremskridt inden for den optiske verden, og virksomheden bidrager således til at forme den teknologiske udvikling. ZEISS er opdelt i fire segmenter: Research & Quality Technology, Medical Technology, Vision Care/Consumer Products og Semiconductor Manufacturing Technology. ZEISS-koncernen er repræsenteret i over 40 lande i verden med mere end 50 salgs- og servicefaciliteter, mere end 30 produktionsfaciliteter og ca. 25 forsknings- og udviklingsfaciliteter.

I regnskabsåret 2016/17 genererede virksomhedens omtrent 27.000 medarbejdere en indtjening på ca. 5,3 milliarder euros. Virksomheden blev grundlagt i 1846 i Jena og har hovedkvarter i Oberkochen, Tyskland. Carl Zeiss AG er et holdingselskab, der står for den strategiske ledelse af ZEISS-koncernen. Virksomheden er 100 % ejet af Carl Zeiss Stiftung (Carl Zeiss Foundation).

Du kan se flere oplysninger på www.zeiss.dk/vision

Vision Care

Vision Care-forretningsenheden er en af verdens førende producenter af brilleglas og oftalmiske instrumenter. Forretningsenheden udvikler og fremstiller produkter til hele brilleværdikæden, som markedsføres globalt under ZEISS-mærket. Forretningsenheden beskæftiger sig med segmentet Vision Care/Consumer Products. I regnskabsåret 2016/17 genererede de ca. 9.770 medarbejdere inden for dette segment en indtjening på 1,1 milliarder euros.