Press release -

​OKEA velger ExproSoft’s WellMaster for styring av brønnintegritet (norsk versjon)

ExproSoft har signert en avtale med OKEA AS for bruk av WellMaster, deres globale løsning for digitalisering og optimalisering av brønnintegritet. WellMaster vil bli implementert for alle fremtidige felt operert av OKEA på norsk sokkel, og sikre at brønndrift er ihht NORSOK og gjeldende regelverk.

WellMaster er en ledende løsning for brønnintegritetsstyring, som sikrer en sikker og kostnadseffektiv drift av brønner. OKEA vil implementere WellMaster for alle opererte felt og integrere med monitorerings-, produksjons-, og vedlikeholdssystemer. WellMaster vil brukes til risikoevalueringer, identifisere brønnintegritetsproblemer, og gi data-drevne analyser for brønnoperasjoner.

“ExproSoft er svært fornøyd med at OKEA velger WellMaster som deres brønnintegritetssystem. OKEA er en frisk nykommer på norsk sokkel, og deres filosofi om effektiv operasjon gjennom digitalisering treffer kjernen i det vi holder på med. Vi ser frem til å støtte OKEA både nå og under fremtidig vekst, “ sier Jørgen Nøvik, salg og markedssjef i ExproSoft.

“OKEA ser frem til å jobbe sammen med ExproSoft, og implementere WellMaster Integrity Management System. Systemet vil være et solid fundament for selskapets risiko,- og integritetsarbeid for brønner. OKEA er svært fornøyd med å ha brønnintegritetsekspertene I ExproSoft i gangavstand fra våre kontorer i Trondheim. Å benytte ExproSoft’s løsninger, kompetanse og erfaring vil gi oss en digitalisert, effektiv, og trygg brønnoperasjon,» sier Ida Lundh, fungerende Vice President, Boring og Brønn i OKEA.

WellMaster benyttes av operatører i Norge, UK, Midt-Østen, USA, og Australia. En total produksjon på 4.7 millioner fat oljeekvivalenter er styrt av WellMaster – hver dag.

• Environment, Energy

• contracts & partnership
  • wellmaster ims

ExproSoft (www.exprosoft.com) is a global leader in well integrity management, data modelling, and simulation. The WellMaster and Miriam software suite provide data driven performance analytics for the upstream oil and gas industry, and process industries. For over 30 years, WellMaster has helped oil and gas operators increase well uptime and reduce operational cost, while maintaining a safe operation that is compliant with corporate and government guidelines. Established in 2000, ExproSoft is headquartered in Trondheim, Norway, with representation through independent agents around the world.

OKEA (www.okea.no) is a pure Norwegian development & production company located in Trondheim and established in June 2015. Since then OKEA has built a strong organization with a team of experienced people with the ability to innovate. OKEA shall contribute to the value creation on the Norwegian Continental Shelf, with cost effective development and operation systems.