Nimitysuutinen: MBA Jorge Ruiz Benecke AbbVie Oy:n toimitusjohtajaksi

Jorge Ruiz Benecke (46) on kokenut kansainvälinen johtaja, jolla on vahva osaaminen lääketeollisuudesta ja erityisesti immunologisista sairauksista. Lisäksi hänellä on kokemusta globaaleista terveyden ja hyvinvoinnin kysymyksistä. Ennen Suomen AbbVien toimitusjohtajaksi siirtymistään hän vastasi AbbViellä kansainvälisesti dermatologian terapia-alueen kaupallisista toiminnoista.

Jorge Ruiz Benecke on kattavan kokemuksensa lisäksi myös pitkän linjan abbvieläinen, sillä hänen uransa yrityksessä alkoi jo vuonna 1994 Guatemalassa. Työskenneltyään usean vuoden ajan kaupallisissa tehtävissä Guatemalassa Ruiz Benecke siirtyi AbbVien Venezuelan tytäryhtiön kaupalliseksi johtajaksi. Venezuelasta hän siirtyi vuonna 2010 Pariisiin globaalin dermatologiatiimin johtoon. Tämä oli hänen viimeisin tehtävänsä ennen nimitystä Suomen AbbVien toimitusjohtajaksi.

Minulla on ilo ja kunnia saada johtaa Suomen AbbVien innovatiivista ja sitoutunutta henkilöstöä. AbbVien ainutlaatuinen kulttuuri näkyy vahvasti jokaisessa Suomen AbbVien työntekijässä ja juuri tuo kulttuuri on saanut minut viihtymään yrityksessä yli 20 vuotta”, Ruiz Benecke kertoo.

Suomi on tällä hetkellä Ruiz Benecken mukaan mielenkiintoisessa tilanteessa meneillään olevan sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen suhteen. Hänen mukaansa uudistus avaa erinomaiset mahdollisuudet suomalaiselle terveydenhuollolle kehittyä menestyväksi ja kansainvälisestikin vetovoimaiseksi toimialaksi.

Tulemme jatkossakin panostamaan AbbViellä kumppanuuksiin eri toimijoiden kanssa, sillä kestävän terveydenhuollon sekä suomalaisten työ- ja toimintakyvyn turvaamiseksi tarvitaan monialaista yhteistyötä ja uudenlaisia ratkaisuja sairauksien hoitamiseen. Näistä ratkaisuista hyötyvät ennen kaikkea pitkäaikaissairaat, mutta myös yhteiskunta”, Ruiz Benecke sanoo.

Ruiz Benecken mukana Suomeen muuttaa hänen perheensä.

Kouluikäiset lapsemme ovat innoissaan mahdollisuudesta päästä hiihtämään. Ehkäpä minäkin päädyn suksille”, Ruiz Benecke naurahtaa.

Haastattelu- ja kuvapyynnöt:

Anna Kojo