AbbVie nousi Great Place to Work –tutkimuksessa sijalle 8

AbbVie Oy on palkittu Great Place to Work 2018 -tutkimuksessa Suomen 8. parhaana työpaikkana keskisuurten yritysten sarjassa. AbbVie Oy on sijoittunut tutkimuksessa omassa sarjassaan jo neljä kertaa 20 parhaimman yrityksen joukkoon. Vuoden 2017 sijoitukseen verrattuna AbbVien sijoitus nousi yhden sijan verran.

”Olemme yksi Suomen parhaista työpaikoista muun muassa sen vuoksi, että työntekijöidemme hyvinvointi asetetaan meillä aina kaiken edelle. Great Place to Work –tutkimuksien mukaan työntekijämme kokevat vahvasti, että heistä välitetään ja että he voivat olla työpaikalla oma itsensä. Kulttuuriimme kuuluu myös me-henki: autamme toinen toisiamme”, sanoo AbbVien henkilöstöjohtaja Reeta Heino.

AbbViella yhteishenkeä luodaan muun muassa yhteisten leikillisten haasteiden ja joustavan työkulttuurin avulla.

”Olemme esimerkiksi haastaneet toisemme punnerruskisaan ja punnertaneet kokoushuoneiden lattialla kokousten välissä. Loppuvuodesta 2017 neuloimme sata villasukkaa hyväntekeväisyyteen Suomi100-hengessä ja lääketieteellinen johtajamme kävi silloin opastamassa työntekijöitämme kantapäiden neulomisessa. Haluamme myös, että työntekijöidemme työ- ja vapaa-aika ovat tasapainossa: jos on tarve olla pois töistä esimerkiksi henkilökohtaisista syistä, haluamme työntekijöidemme tietävän, että se on täysin ok”, Heino kuvailee.

Abbvielaiset ovat ylpeitä työstään ja työnantajastaan

Great Place to Work 2018 –tutkimuksen mukaan AbbVien työntekijät tuntevat saavansa työllään positiivista vaikutusta aikaan ja että he ovat hyvin ylpeitä työstään ja työnantajastaan.

”Yrityksemme tärkein tavoite on saada positiivinen vaikutus aikaan sairastavien ja heidän läheistensä elämässä, joten on hienoa, että työntekijämme kokevat näin tapahtuvan. Työntekijämme ovat myös valmiita työskentelemään kovasti tämän tavoitteen eteen ”, Heino sanoo.

”Työntekijämme ovat ylpeitä työpaikastaan ja saavutuksistaan tiiminä. Töihin tulo ei ole työntekijöillemme pakkopullaa, vaan GPTW-tutkimuksen mukaan työntekijämme odottavat sitä. Lisäksi työntekijämme arvostavat sitä, miten AbbVie edistää toiminnallaan positiivisia asioita niissä yhteisöissä, joissa toimimme. Yksi hieno esimerkki tästä on AbbVien investointi suomalaiseen FinnGen-tutkimushankkeeseen, jossa kartoitetaan suomalaisten geeniperimää”, Heino jatkaa.

Great Place to Work Finland on jo 16 vuoden ajan tutkinut ja listannut Suomen parhaita työpaikkoja. Nyt julkaistussa tutkimuksessa oli mukana 156 organisaatiota, joissa työskentelee yhteensä noin 50 000 työntekijää. Vastaava tutkimus tehdään yli 50 maassa ympäri maailmaa. Vuosittain Great Place to Work –instituutti julkistaa myös Euroopan parhaat työpaikat ja maailman parhaat monikansalliset työpaikat. AbbVie on sijoittunut vuonna 2017 Euroopan 4 . parhaaksi työpaikaksi ja maailmanlaajuisesti 6. parhaaksi työpaikaksi.

Lisätietoja:

Reeta Heino
Henkilöstöjohtaja, AbbVie Oy
reeta.heino@abbvie.com

Anna Kojo
Viestintäpäällikkö, AbbVie Oy
Puh. +358 50 308 56 16
anna.kojo@abbvie.com

• great place to work
  • gptw

AbbVie on maailmanlaajuinen, tutkimuslähtöinen biolääkealan yhtiö, joka aloitti toimintansa vuonna 2013 eriydyttyään Abbottista. Keskitymme kehittämään maailman vakavimpiin sairauksiin lääkkeitä, joiden kliininen teho on osoitettu selkeästi ja potilashyöty on merkittävä.

Toimimme immunologian, onkologian, virologian ja neurologian terapia-alueilla. Maailmanlaajuisesti AbbVie työllistää noin 29 000 henkeä ja valmistamiamme lääkkeitä on saatavilla yli 175 maassa. AbbViella on Suomessa noin 85 työntekijää ja toimistomme sijaitsee Espoossa. Lisätietoa AbbViesta saat osoitteista www.abbvie.fi ja www.abbvie.com

Kaisa Raitio

Lehdistön yhteyshenkilö External Affairs Manager +358 40 5450 491