Nimitysuutinen: Jenni Moberg AbbVien johtoryhmän jäseneksi

KTM Jenni Moberg on nimitetty AbbVien Customer Excellence Directoriksi 1.11.2017 alkaen. Jennillä on pitkä työkokemus lääketeollisuuden parissa. Ennen AbbVielle siirtymistään Jenni työskenteli Abbottilla reumatologian tuotepäällikkönä sekä GlaxoSmithKlinella vaihtelevissa asiantuntijatehtävissä.

AbbViella Jenni on työskennellyt vuodesta 2013 lähtien. Ennen nykyistä rooliaan Jenni toimi reumatologian liiketoimintayksikön päällikkönä vuosina 2014–2017 ja sitä ennen gastroenterologian liiketoimintayksikön päällikkönä vuosina 2013–2014.

• Olemme iloisia siitä, että Jenni on kasvanut kanssamme yhä vaativampiin tehtäviin. Olemme lisäksi iloisia siitä, että olemme pystyneet tarjoamaan hänelle mielenkiintoisia tehtäviä ja kehittymismahdollisuuksia talon sisällä, sanoo AbbVien henkilöstöjohtaja Reeta Heino.
  • Olemme ylpeitä Jennin etenemisestä urallaan ja siitä, että olemme onnistuneet luomaan AbbVielle työympäristön, jossa naisjohtajuutta tuetaan ja siihen aktiivisesti kannustetaan. Jenni on johtoryhmämme 8. naisjäsen, Heino jatkaa.

Customer Excellence Directorin roolissa Jenni vastaa tiimistä, jonka tehtävä on kehittää AbbVien liiketoiminnan prosesseja ja liiketoiminnan suunnittelua. Customer Excellence -tiimi vastaa AbbViella muun muassa koulutuksesta, innovaatiotoiminnasta ja liiketoimintaan liittyvän tiedon hallinnasta ja hyödyntämisestä.

• Olen innoissani uudesta tehtävästäni, jossa pääsen laaja-alaisesti hyödyntämään lääketeollisuuteen ja liiketoiminnan kehittämiseen liittyvää kokemustani, Moberg sanoo.
  • Minusta on hienoa, että voin edetä urallani juuri AbbViella, sillä koen, että AbbVien tekemällä työllä on merkittävä vaikutus sairastavien arkeen sekä työ- ja toimintakykyyn. Lisäksi AbbViella on nyt yrityksenä mielenkiintoinen vaihe meneillään, kun vahvan immunologisen tuoteprotfolion lisäksi otamme jalansijaa myös onkologian puolella, hän jatkaa.

Reeta Heino
Henkilöstöjohtaja, AbbVie Oy
reeta.heino@abbvie.com

Anna Kojo
Viestintäpäällikkö, AbbVie Oy
Puh. +358 50 308 56 16
anna.kojo@abbvie.com

• Nimitykset

• nimitysuutinen
  • nimitys
  • johtoryhmä

AbbVie on maailmanlaajuinen, tutkimuslähtöinen biolääkealan yhtiö, joka aloitti toimintansa vuonna 2013 eriydyttyään Abbottista. Yhtiön missiona on kehittää ja markkinoida kehittyneitä hoitoja hankaliin ja vakaviin sairauksiin asiantuntemuksensa, sitoutuneen henkilöstönsä ja innovaatiokykynsä avulla.

Maailmanlaajuisesti AbbVie työllistää noin 29 000 henkeä ja markkinoi lääkkeitään yli 175 maassa. AbbViellä on Suomessa noin 85 työntekijää ja toimisto sijaitsee Espoossa.

Lisätietoa yrityksestä, sen työntekijöistä ja tuotteista saat osoitteesta http://www.abbvie.fi/?trackingSelection=Yes tai http://www.abbvie.com/.