Nimitysuutinen: Mari Renlund AbbVien Market Access & External Affairs Directoriksi

Proviisori Mari Renlund on nimitetty biolääkeyhtiö AbbVien Market Access & External Affairs Directoriksi. Mari Renlund kuuluu AbbVien Suomen johtoryhmään ja raportoi AbbVien Suomen toimitusjohtaja Matthew Ilesille.

Mari Renlundilla on pitkä kokemus lääketeollisuudesta. Hän on työskennellyt AbbViella vuodesta 2017 lähtien Market Access Director -tehtävässä. Nyt hänen vastuualueensa laajenee kattamaan myös yhteiskuntasuhteet, viestinnän, potilasjärjestöyhteistyön sekä potilastukiohjelmat. Ennen AbbVieta Mari Renlund työskenteli muun muassa lääkeyhtiö Janssen-Cilag Oy:ssä useissa Market Access- ja Public Affairs -tehtävissä.

• AbbVien aktiivisen tuotekehityksen tuloksena olemme tuomassa lähivuosien aikana Suomeen monta, merkittävää uutta lääkettä. Uudessa tehtävässäni kiehtovinta on se, että siinä yhdistyvät lääkekehityksen viimeisimmät innovaatiot, potilaskeskeisyys ja yhteistyö eri sidosryhmien kanssa. On erittäin innostavaa ja merkityksellistä saada olla mukana kehittämässä ratkaisuja, joilla uudet lääkeet saadaan suomalaisten potilaiden käyttöön, Renlund kertoo.

AbbVien Suomen toimitusjohtaja Matthew Iles kokee Mari Renlundin roolin laajentumisen ja sen mukana tulevat synergiahyödyt luonnollisena kehityksenä yrityksen toiminnassa. Hänen mukaansa AbbVie panostaa myös jatkossa vahvasti muun muassa immunologiaan ja onkologiaan sekä rakentaa kestävää terveydenhuoltoa ja vuoropuhelua terveydenhuollon eri toimijoiden välillä.

• Suomessa on jatkossakin kiinnitettävä huomiota siihen, että uudet lääkeinnovaatiot saadaan nopeasti potilaiden käyttöön ja terveydenhuollon rahoitusmalleja kehitetään edelleen. Mari Renlundin taustasta on huomattavasti apua näiden asioiden saavuttamisessa, sillä hänellä on laajasti osaamista ja kokemusta vaikuttamistyöstä sekä lääkehoitojen markkinoille pääsyyn liittyvästä työstä, Iles sanoo.

AbbVie on maailmanlaajuinen, tutkimuslähtöinen biolääkealan yhtiö, joka aloitti toimintansa vuonna 2013 eriydyttyään Abbottista. AbbVie keskittyy kehittämään maailman vakavimpiin sairauksiin lääkkeitä, joiden kliininen teho on osoitettu selkeästi ja potilashyöty on merkittävä. AbbVie toimii immunologian, onkologian, virologian ja neurologian terapia-alueilla. Maailmanlaajuisesti AbbVie työllistää noin 29 000 henkeä. AbbViella on Suomessa noin 80 työntekijää ja AbbVien toimisto sijaitsee Espoossa. Lisätietoa AbbViesta saat osoitteista www.abbvie.fi ja www.abbvie.com.

Toimitusjohtaja, AbbVie Oy
matthew.iles@abbvie.com

Mari Renlund
Market Access & External Affairs Director, AbbVie Oy
mari.renlund@abbvie.com

FI-ABBV-190031/04.2019

• Nimitykset

• nimitys
  • great place to work
  • nimitysuutinen

AbbVie keskittyy kehittämään maailman vakavimpiin sairauksiin lääkkeitä, joiden kliininen teho on osoitettu selkeästi ja potilashyöty on merkittävä.Toimimme immunologian, onkologian, virologian ja neurologian terapia-alueilla.

Maailmanlaajuisesti AbbVie työllistää noin 29 000 henkeä. AbbVien valmistamia lääkkeitä on saatavilla yli 175 maassa. AbbViella on Suomessa noin 80 työntekijää ja AbbVien toimisto sijaitsee Espoossa.

Lisätietoa AbbViesta saat osoitteista www.abbvie.fi ja www.abbvie.com.