Blogikirjoitus -

Keikkatyön ja työttömyystuen yhdistäminen on nyt helpompaa!

Keikkatyöläisten työttömyysturva muuttui 1.4.2019.Nykyään osa-aika- tai keikkatyötä tekevän työttömän saama palkka vähentää työttömyysetuutta vasta, kun palkka maksetaan.Tähän asti keikkatyöt ovat vaikuttaneet työttömyysetuuden määrään siinä kuussa, kun työt on tehty, vaikka palkka maksettaisiinkin vasta myöhemmin. (kela.fi) Muutos on tärkeä parannus monelle osa-aika- tai keikkatyötä tekevälle, sillä se lisää tulojen säännöllisyyttä ja vähentää viivästyksiä työttömyysetuuden saannissa.

Muutos koskee alle kaksi viikkoa kestävää kokoaikatyötä, osa-aikatyötä ja lomautuksia, joissa lomautus on toteutettu lyhentämällä päivittäistä työaikaa.

Vuokratyö kannattaa!

Tämä muutos yhdessä toimivan tulorekisterin kanssa vähentää byrokratiaa ja tekee osa-aika- ja vuokratöiden vastaanottamisesta entistä houkuttelevampaa. Adeccolaiset ovat tästä erittäin tyytyväisiä, sillä nyt me voimme innostaa entistä useampaa tarttumaan lyhytaikaisiin työtarjouksiin kuten osa-aika- tai keikkatyöhön. Vuokratyön suhteen olemme asiantuntijoita. Tiedämme, että työpaikkaan sopeutuminen on tärkeää, joten tarjoamme sinulle tukea koko työsuhteen ajan, alusta loppuun asti.

Meillä on paljon vuokratyömahdollisuuksia, joten älä epäröi ottaa yhteyttä meihin ja hakeutua uusiin haasteisiin!