Esittelyssä Adeccon Turun tiimi

Turun Adeccolla on pitkät perinteet. Adecco on toiminut siellä vuosituhannen vaihteesta asti ja toissa kesäisen yritysoston myötä mukaan on liittynyt myös Sihti uutena brändinä. Account Managerina työskentelevän Jarmo Rintalan mukaan yhteistyö Sihdin kanssa lähtenyt hyvin käyntiin varsinkin rakennusteollisuuden parissa.

”Olemme onnistuneet siirtämään tiettyjä rakennusalan asiakkuuksia Sihdille. Ideana on saada molemminpuolista hyötyä tästä integraatiosta.”

Jarmo, jos kuka tuntee Turun alueen asiakkaat, sillä hän on työskennellyt Adeccolla koko sen Turussa olon ajan ensin HR-konsulttina ja sen jälkeen myynnissä.

Tiimin vahvuutena erityisosaaminen ja verkostot

Jarmon mukaan Turun tiimi puhaltaa yhteen hiileen ja kapula on tarvittaessa helppo antaa toiselle. Koska tiimi on toiminut pitkään, on verkostot suuret niin työntekijä- kuin asiakaskunnassakin.

”Välillä, kun laittaa työpaikkailmoituksen nettiin, hakijoiksi tulee ihmisiä, jotka on työskennellyt meillä ennenkin.”

Turun tiimi on keskittynyt enimmäkseen teollisuuteen, logistiikkaan, taloushallintoon ja suunnittelutoimistoihin. Myös leipomoteollisuudesta, taloushallinnosta ja insinööreistä on kokemusta.

”Esimerkiksi erään yrityksen kanssa olemme tehneet yhteistyötä kahdeksan vuotta. Sinä aikana yrityksen henkilöstömäärä on nelinkertaistunut. Tästä kasvusta merkittävä osa on meidän kautta tullutta.”

Tällä hetkellä Turun suurimmat asiakkaat edustavat teollisuutta ja logistiikkaa. Taloushallinnon alalla on pieniä asiakkaita, mutta niitä on paljon.

Bisneslounaalta uusia asiakkaita

Turun tiimillä on osaamista hyvin erilaisten asiakastarpeiden toteuttamisesta monilla toimialoilla ja laaja-alaisesta verkostoitumisesta. Jarmo osallistuu viikoittain Business Network International –bisneslounaalle, jossa kokoontuva eri yritysaloja edustava ryhmä suosittelee toisiaan kolmansille osapuolille.

”Olemme saaneet BNI:n kautta uusia asiakkaita. Lisäksi voi toimia niin, että jos haluaa tavata uuden ihmisen, voi kysäistä, tunteeko joku hänet. Näin onnistuu paremmin kuin pelkällä kylmäsoitolla.”

Kasvupotentiaaliakin Turusta löytyy. Esimerkiksi Turun telakalla on seuraavaksi kahdeksaksi vuodeksi tilauskirjat. Laivanrakennuksessa tarvitaan lähes kaikkien alojen yritysten palveluita.

”Myös toimihenkilöasiakkuuksissa on kasvupotentiaalia.”

Katso Turun tiimin yhteystiedot ja avoimet työpaikat Adeccon nettisivuilta!

• rekrytointi