Lohjalla aloittanut Pirkka Lind päätyi Adeccolle uusien haasteiden perässä

Pirkka Lind aloitti lokakuun puolivälissä konsulttina Lohjan Adeccon toimistolla. Hänen työtehtäviinsä kuuluu sekä myyntiä että HR-konsultin töitä, sillä Lohjan toimistossa työskentelee Lindin lisäksi vain yksikön päällikkö Seppo Seunavaara.

Lind työskenteli aiemmin muutto- ja logistiikka-alan palveluja tarjoavalla Niemellä kymmenisen vuotta.

”Toimenkuvani oli siellä todella laaja ja kerkesin tekemään vaikka mitä. Toimin esimerkiksi muuttajana, palkanlaskijana, rekrytoijana ja lopuksi resurssikoordinaattorin tehtävässä, jossa vastasin siitä, että meillä on oikea määrä resursseja oikeassa paikassa oikeaan aikaan.”

Niemellä työskentelyn ohella Lind opiskeli Metropolia ammattikorkeakoulussa tradenomiksi. Hän suuntautui opinnoissaan esimiestyöhön ja työyhteisön kehittämiseen.

Adeccolle Lind siirtyi, koska hän halusi nähdä uusia juttuja.

”Olin käytännössä koko työurani ollut samassa paikassa töissä. Halusin vähän testata markkinoita, jonka lisäksi vaihtoon vaikutti se, että Adeccon Lohjan toimisto sijaitsee hyvällä paikalla. Asun itse Lohjalla, joten työmatkani lyheni yli puoli tuntia."

”Robotit tuskin korvaavat rekrytoijia”

Lind kertoo, että HR-alalla häntä kiinnostaa alan vaihtuva tilanne.

”Tällä alalla on koko ajan liikehdintää ja markkinoilla tapahtuu kaikenlaista. Ajattelen, että yritykset vähentävät koko ajan omaa rekrytointiaan ja keskittyvät enemmän ydinliiketoimintaansa. En myöskään usko, että robotit voivat korvata rekrytoijia ainakaan kokonaan.”

Adeccon Lind löysi ikään kuin vahingossa. Hän oli nähnyt, että Adecco hakee asiakkaalleen pääkaupunkiseudulla HR-puolen työntekijää. Niinpä Lind haki paikkaa.

”Kun hakemuksessa kysyttiin toimipaikkaa, laitoin siihen Lohjan, koska se on lähimpänä kotiani. En siinä vaiheessa tajunnut, että toimipaikaksi olisi pitänyt laittaa Espoo tai Helsinki. Hakemukseni meni siis Sepolle Lohjalle ja hän otti minuun yhteyttä heti seuraavana päivänä hakemuksen jättämisestä. Sain työpaikan, joka ei ollut edes auki.”

Lind on viihtynyt hyvin Adeccolla. Hän on todella tyytyväinen siihen, miten hänet on otettu vastaan. Hän myös toivoo, että jatkossakin kaikki uudet kollegat saisivat samanlaisen vastaanoton.

”Yhtään samanlaista päivää ei ole ollut ja olen nähnyt paljon erilaisia juttuja. Olen käynyt jo lähes kaikki meidän asiakkaat läpi Sepon kanssa. Olen nähnyt paljon haastatteluja ja paikallisia ihmisiä. Ihmisten tapaaminen, varsinkin paikallisten, onkin parasta tässä työssä. Tulemme myös Sepon kanssa todella hyvin juttuun. Se on aika oleellinen asia kahden hengen toimistossa.”

• rekrytointi