Meksikolaisesta start-upista Adecco Finlandin kesätoimitusjohtajaksi

Tänä vuonna Adecco Finlandin CEO for One Month -kampanjaan osallistui lähes 1400 hakijaa, jotka tavoittelivat tätä Suomen kenties halutuinta kesätyötä. Valituksi tuli monivaiheisen hakuprosessin tuloksena Vivika Viikari, joka työskentelee kesällä kuukauden ajan Adeccon toimitusjohtajan oikeana kätenä 8000 euron palkalla.

Adecco Finlandin kesätoimitusjohtaja valittiin nyt Suomessa neljättä kertaa. Tämän vuoden CEO for One Month on tamperelainen Vivika Viikari, 23, joka opiskelee kauppatieteitä Aalto yliopistossa pääaineenaan kansainvälinen johtaminen.

”Vivika erottui kisan loppumetreillä edukseen hyvillä vuorovaikutustaidoilla, ahkeruudella ja poikkeuksellisella paneutumisella annettuihin tehtäviin. Lisäksi jo hänen CV:stään suorastaan paistaa kaupallinen kiinnostus”, luonnehtii Adecco Finlandin toimitusjohtaja Jukka-Pekka Annala.

Nuorelle kauppatieteilijälle on kertynyt jo arvokasta kokemusta kansainvälisistä tehtävistä ja johtamisesta.

”Olen ollut esimerkiksi töissä Meksikossa start-upissa, joka kehitti ekologisia joukkoliikennepalveluita. Sain kielitaidon lisäksi myös hyvää oppia alaisten motivoimisesta ja liiketoimintasuunnitelman tekemisestä”, Vivika kertoo.

Kesätoimitusjohtaja pääsee töihin Adecco Groupin johtoryhmän kanssa

Tänä vuonna CEO for One Month pääsee poikkeuksellisen korkeatasoisiin tehtäviin. Adecco Finland järjestää syksylle huipputapahtumaa, jossa keskustellaan työelämän tulevaisuudesta. Tapahtuman profiilista kertoo se, että globaalin Adecco Groupin johtoryhmä kokonaisuudessaan osallistuu tapahtumaan pääjohtaja Alain Dehazea myöten.

”Suomi on nyt Adeccolla monin tavoin fokusalueena esimerkiksi kansalaispalkkakokeilun vuoksi ja siksi meihin kohdistuu suurta mielenkiintoa”, taustoittaa Annala. ”Vivikalla tulee ehdottomasti olemaan oma rooli tapahtumajärjestelyissä.”

Lisätietoja:

Jukka-Pekka Annala, toimitusjohtaja, Adecco Finland Oy, jukka-pekka.annala@adeccogroup.dom

puh. 050 444 4455

Vivika Viikari, CEO for One Month 2019, vivika.viikari@aalto.fi, puh. 040 567 6783

• ceo for one month
  • ceo1month
  • nuoret
  • kesätoimari

Adecco Finland kuuluu Adecco Groupiin, joka on maailman johtava henkilöstöratkaisuja tuottava yritys. Adecco Finland Oy on ollut toiminnassa vuodesta 1997. Olemme Henkilöstöpalveluyritysten liiton auktorisoima yritys. Kauttamme työskentelee päivittäin satoja ammattilaisia eri aloilla ja rekrytoimme ammattilaisia myös suoraan asiakasyrityksiimme. Adeccolla on globaalisti 32 000 työntekijää 5 100:ssä yksikössä yli 60:ssa maassa ympäri maailman. Adecco Group on Fortune 500 -yritys ja sen pääkonttori sijaitsee Zürichissä, Sveitsissä. Adecco AG on rekisteröity Sveitsissä (ISIN: CH0012138605) ja listattu Sveitsin pörssiin SIX (ADEN).