Barbarians Rising: Uusi suursarja HISTORY-kanavalla

Barbarians Rising: Uusi suursarja HISTORY-kanavalla

Suomalaisia katsojia hemmotellaan upouudella kahdeksanosaisella Barbarians Rising -sarjalla, joka alkaa sunnuntaina 4. syyskuuta HISTORY-kanavalla. Dokudraama kertoo pahamaineisten sotureiden taistelusta Rooman imperiumia vastaan.

Barbarians Rising kertoo Rooman valtakunnan nousun ja tuhon tarinan imperiumia vastustaneiden kapinallispäällikköjen näkökulmasta. Roomalaiset kutsuivat heitä ”barbaareiksi”—sivistyksen laitamilla eläviksi väkivaltaisiksi raakalaisiksi. Toisaalta he olivat miehiä ja naisia, jotka muuttivat kamppailullaan koko maailmaa. Tässä tositarinassa nähdään, miten heidän 700 vuotta kestänyt taistelunsa kukisti lopulta yhden historian vahvimmista maailmanvalloista.

Sarjan vahvaa näyttelijäkaartia tähdittävät muun muassa Nicholas Pinnock (Captain America: The First Avenger) Hannibalina, Ben Batt (The Edge of Love) SpartacuksenaKirsty Mitchell (The Royal Today) Boudicana, Tom Hopper (Black Sails ja Merlin) Arminiuksena, Emil Hostina (Harry Potter and the Deathly Hallows) Attilana, Gavin Drea (What Richard Did) Alarikina, Steven Waddington (The Imitation Game) Fritigerninä, Richard Brake (Batman Begins ja Game of Thrones) Geiserikinä ja Jefferson Hall (Viikingit ja Game of Thrones) Viriatuksena.

Dramatisoituja kohtauksia täydentävät arvostettuja asiantuntijoiden kommentit, jotka paljastavat faktat legendojen takana. Mukana on muun muassa eläköitynyt yhdysvaltalaiskenraali Wesley Clark, ihmisoikeusaktivisti Jesse Jackson, Martin Luther King Jr.:n neuvonantaja ja puheenkirjoittaja Clarence B. Jones sekä lukuisia professoreita, arkeologeja, kirjailijoita ja historiantutkijoita.

"WONDERFULLY CHOREOGRAPHED AND SHOT" - The Australian

"ENTERTAINING AND ILLUMINATING" - The Wall Street Journal

Sarjasta on tarjolla sähköinen lehdistön tietopaketti, jossa on tietoa näyttelijöistä, korkean resoluution kuvia, videopätkiä ja paljon muuta. Paketin kautta voi myös katsoa sarjan kaksi ensimmäistä jaksoa kokonaisuudessaan.

Barbarians Rising esitetään kahdeksana sunnuntaina kello 22.00, alkaen 4. syyskuuta, HISTORY-kanavalla.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.