Kattava henkilökuva kenraali Pattonista H2®-kanavalla

Kattava henkilökuva kenraali Pattonista H2®-kanavalla

Yhdysvaltalainen kenraali George S. Patton oli toisen maailmansodan kohutuimpia johtajia. Mahtimieheen tutustutaan nyt 10-osaisessa dokumenttisarjassa, joka alkaa 28. maaliskuuta H2®-kanavalla. Patton 360 tarjoaa tietokoneanimaatioiden, arkistomateriaalin ja haastattelujen avulla katsojille 360 asteen näkymän sotavoimien legendan mutkikkaaseen, värikkääseen ja raivokkaan määrätietoiseen elämään.

"Taistelu on suurenmoisin kilpailu, johon ihminen saattaa osallistua. Se tuo esiin kaiken parhaimman ja poistaa kaiken alhaisen. Taistelussa kaikki miehet pelkäävät. Pelkuri on se, joka antaa pelkonsa nousta velvollisuudentuntonsa yläpuolelle. Velvollisuus on miehisyyden ydin." - George S. Patton

Mahtaileva, suorapuheinen ja tinkimätön kenraali George Patton herätti toisen maailmansodan aikana polemiikkia. Aggressiivisista taistelutaktiikoistaan tunnettu Patton oli sodassa avainroolissa liittoutuneiden tunkeutuessa Saksaan Normandian maihinnousun jälkeen.

H2-kanava esittää 10-osaisen sarjan Pattonista - yhdestä Yhdysvaltain tunnetuimmista ja palkituimmista kenraaleista. Patton 360 pitää sisällään tietokonemallinnettuja taistelukohtauksia, historioitsijoiden ja Pattonin joukoissa taistelleiden haastatteluja sekä kommentteja nykypäivän sota-asiantuntijoilta. Katsojille avautuu dramaattinen 360 asteen näkymä Pattonin nerokkaaseen strategiaan ja johtajuuteen, joilla tämä iski natsien hyökyaaltoa vastaan toisessa maailmansodassa.

Sarjassa päästään suoraan Pattonin johtamien keskeisten taistelujen vilskeeseen Pohjois-Afrikassa, Sisiliassa ja Euroopassa, sekä kurkistetaan syvemmälle persoonaan, joka tunnettiin sotaväen keskuudessa verisenä ja armottomana.

George Patton kuoli 60-vuotiaana auto-onnettomuudessa Saksassa joulukuussa 1945.

Seuraa Patton 360 -sarjaa H2-kanavalla lauantaisin klo 22, alkaen 28. maaliskuuta.

JAKSOT

1. Blood and Guts (28. maaliskuuta)

2. Rommel's Last Stand (4. huhtikuuta)

3. Baptism of Blood (11. huhtikuuta)

4. Rogue General (18. huhtikuuta)

5. American Blitzkrieg (25. huhtikuuta)

6. Leading the Charge (2. toukokuuta)

7. On Hitler's Doorstep (9. toukokuuta)

8. Siege Warfare (16. toukokuuta)

9. Battle of the Bulge (23. toukokuuta)

10. Crushing the Third Reich (30. toukokuuta)

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.