Kauanko pärjäisit aivan yksin?

Kauanko pärjäisit aivan yksin?

Palkittu selviytymisohjelma Alone palaa HISTORY-kanavalle 10 upouuden jakson voimin 14. toukokuuta alkaen. Seitsemän miestä ja kolme naista yrittää pysyä elossa mahdollisimman pitkään Etelä-Amerikan Patagonian erämaassa—täysin yksin, ilman kuvausryhmiä.

Alonen kaksi ensimmäistä tuotantokautta sijoittui Kanadan Vancouver Islandille, mutta kolmas kausi on vielä haastavampi. Kymmenen urheaa osallistujaa matkaavat Patagoniaan, villille ja syrjäiselle alueelle Etelä-Amerikassa. Patagonia tunnetaan myös ”Maailman reunana”. Siellä heidän tahtonsa ja kestävyytensä joutuvat äärimmäisen koettelemuksen eteen, kun he yrittävät sinnitellä yksin niin kauan kuin mahdollista.

Nämä seitsemän miestä ja kolme naista valittiin yli 5 000 hakijan joukosta. Nyt he joutuvat täysin yksin ja eristyksiin keskelle Argentiinan erämaata. Apunaan heillä on vain pienen repun sisältö sekä kuvausvälineitä, joilla he dokumentoivat taistelunsa. Jokaisen kilpailijan täytyy rakentaa oma suojansa, saalistaa oma ruokansa, pärjätä karussa maastossa ja jäätävässä kylmyydessä sekä otella tappavien petoeläinten kanssa.

Osallistujat ovat käyneet läpi huolelliset fyysiset ja henkiset testit. He ovat saaneet myös käytännön koulutusta, mutta miten he pärjäävät karuissa oloissa täysin yksin?

Yksi kerrallaan kilpailijat tippuvat pelistä, kunnes vain yksi on jäljellä. Viimeinen osallistuja kruunataan mestariksi, ja hän voittaa 500 000 dollarin rahapalkinnon.

Alonen ensimmäinen tuotantokausi sai ensi-iltansa HISTORY-kanavalla vuonna 2015, ja sarjasta on tullut maailmanlaajuinen menestys. Tammikuussa 2016 sarjan innovatiivinen formaatti sai Yhdysvaltain televisiotuottajien liiton (NATPE) palkinnon.

Alonen 3. tuotantokausi esitetään kymmenenä peräkkäisenä sunnuntaina kello 22.00, alkaen 14. toukokuuta. Erikoisjakso kilpailijoiden valintaprosessista, Alone: Making the Cut, esitetään sunnuntaina 14. toukokuuta kello 21.00.

Seuraavista linkeistä voi katsoa esittelyvideon kauden kilpailijoista.

1. Britt Ahart - katso video (3:05)

2. Carleigh Fairchildkatso video (2:31)

3. Zachary Fowler katso video (2:57)

4. Zachary Gaultkatso video (2:27)

5. Megan Hanacekkatso video (2:26)

6. Dave Nessia katso video (1:58)

7. Callie North katso video (3:00)

8. Greg Ovens katso video (3:11)

9. Jim Shields katso video (2:22)

10. Dan Wowak katso video (3:07)

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.