Oak Island: Myrskyjä, myyttejä ja mammonaa

Oak Island: Myrskyjä, myyttejä ja mammonaa

Jo kahden vuosisadan ajan myyttinen merirosvoaarre on houkutellut juonittelijoita ja uneksijoita pienelle saarelle, jossa kummitustenkin kerrotaan majailevan. Arvoituksen ratkaiseminen jatkuu HISTORY®-kanavalla The Curse of Oak Island -sarjan uusin jaksoin.

Vuonna 1795 kolme teinipoikaa löysi ihmisentekemän painanteen Oak Islandilta - pieneltä saarelta Kanadan rannikolla. Hetken kaivettuaan pojat löysivät useita kiehtovia esineitä. Elettiin merirosvoaikakauden loppua ja huhut haudatuista aarteista kukoistivat.

Poikien löydökset aloittivat yli kaksisataa vuotta kestäneen aarrejahdin, joka on maksanut miljoonia ja kiehtonut kymmeniä seikkailijoita, insinöörejä ja jopa julkkiksia kuten näyttelijöitä John Wayne ja Errol Flynn sekä Yhdysvaltain presidenttiä Franklin D. Rooseveltiä.

Oak Island on kukistanut jokaisen sitä uhmanneen, ja saaren salaisuudet ovat yhä paljastumatta. Kerrotaan että saarella kummittelee kaksi kalastajaa, jotka katosivat vuonna 1720 tutkiessaan outoja valoja. Aarrejahti on jo maksanut kuuden ihmisen hengen. Legendan mukaan seitsemännenkin tulee kuolla, ennen kuin arvoitus ratkeaa…

Etsintä oli tauolla vuoteen 2013 asti, kunnes mysteerejä rakastavat veljekset Rick ja Marty Lagina päättivät jatkaa legendaarisen aarteen metsästystä.

Ensimmäisen tuotantokauden lopussa Oak Islandin kuivatetulta suolta löytynyt 1600-luvun espanjalainen kolikko muutti pelin hengen. Nyt veljeksillä on oikeita todisteita, ja miljoonia maksanut urakka saattaa osoittautua kaiken vaivan arvoiseksi. Muiden tiimiläisten kanssa veljekset palaavat selvittämään Oak Islandilla piileviä salaisuuksia.

The Curse of Oak Islandin toinen tuotantokausi alkaa keskiviikkona 11. maaliskuuta ja jatkuu uusin jaksoin seuraavana yhdeksänä keskiviikkona klo 23.00 HISTORY-kanavalla.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.