Rekkasaalistus alkaa HISTORY®-kanavalla

Rekkasaalistus alkaa HISTORY®-kanavalla

Suuremmat palkkiot. Tiukemmat aikarajat. Kovempi kilpailu. Kadonneiden ja varastettujen rekkojen ja niiden arvokkaiden lastien armoton etsintä saa dramaattisia käänteitä, kun Big Rig Bounty Huntersin uusi kausi alkaa HISTORY®-kanavalla torstaina 22. tammikuuta.

Joka vuosi tuhansia rekkakontteja ja miljardien arvosta tavaraa katoaa Yhdysvalloissa. Kadonneet kuormat täytyy jäljittää ja palauttaa kuljetusfirmoille.

Big Rig Bounty Hunters -sarja on täynnä värikkäitä hahmoja, jotka etsivät kadonneita ja varastettuja rekkakuormia. Myös aikaa vastaan taistellaan, ja kaikki mahdolliset temput käytetään!

Kukin rekkametsästäjätiimi väittää olevansa paras, ja nyt heillä on mahdollisuus todistaa se. Toisella tuotantokaudella näemme kolme tiimiä Teksasissa ja Ohiossa pelastamassa kadonneita arvolasteja. Vain kuorman löytävä tiimi saa palkkion, eli voittaja vie kaiken. Kussakin jaksossa käydään ankaraa kilpailua siitä, mikä tiimi on nopein, fiksuin… tai onnekkain.

Ohion Big T ja Bek ovat seurustelleet neljä vuotta, ja pari on ainoa tiimi, jossa on naisjäsen. Vastassa ovat Shawn ja Vince, kauden ennakkosuosikit, jotka ovat löytäneet urallaan enemmän kuormia kuin suurin osa kilpakumppaneista yhteensä. Ohiossa nähdään myös Dave ja Don Wold, identtiset kaksoset, joilla on yhteistä rekkakokemusta 30 vuoden ajalta.

Teksasin tiimeissä nähdään erilaisia perhesuhteita. Ensimmäisenä on Korchenko ja Marshall, jonka serkku Michael sattuu kilpailemaan eri tiimissä. Michaelin tiimikaveri Chad on apulaissheriffi ja Michaelin tulevan vävy. Kolmannessa tiimissä kilpailevat isä ja poika, Danny ja Willie, joiden perhe on toiminut kuljetusalalla Teksasissa useiden sukupolvien ajan.

Kauden avausjaksossa Ohion kolme tiimiä uhmaa hyytävää kylmyyttä yrittäessään paikantaa arvokasta titaanisten tekojäsenten lastia rikostaustaiselta kuljettajalta. Palkkiona on huimat 8 000 dollaria, mutta etsintä saa järkyttävän käänteen, kun kadonneesta kuljettajasta saadaan huonoja uutisia.

Tällä kaudella katoaa myös rekka, jossa on 1,3 miljoonan dollarin arvosta flunssarokotteita. Kuljettaja oli saanut sairaskohtauksen ja joutunut sairaalaan, eikä tiedä yhtään, missä rekka on. Rekan jääkaappi ei toimi, ja jos rekkaa ei löydetä pian, rokotteet pilaantuvat…

Tiimit lähtevät myös etsimään rekkaa, jossa on 1,3 miljoonan dollarin arvosta kännyköitä ja elektroniikkaa, kahta energiajuomakonttia (450 dollaria), kuormaa, jossa on 120 000 dollarin arvosta olutta, viiniä ja viinaa, ja kaikenlaista muuta.

Big Rig Bounty Huntersin toinen tuotantokausi alkaa vain HISTORY-kanavalla kahden uuden jakson voimin torstaina 22. tammikuuta klo 22.

Tiesitkö, että…

- Yhdysvaltain teillä on yli kaksi miljoonaa rekkaa ja kuormalastia.

- Yhdysvaltalaiset kuljetusalan järjestöt arvioivat, että kuormia varastetaan vuosittain 30-35 miljardin dollarin edestä.

- Kadonneen kuorman arvo on keskimäärin 125 000 dollaria, mutta jotkut lastit ovat miljoonien arvoisia.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.