Uusi “Hunting Hitler” -kausi HISTORY-kanavalla

Uusi “Hunting Hitler” -kausi HISTORY-kanavalla

Onnistuiko Adolf Hitlerin paeta kolmannen valtakunnan tuhoa, kenties Etelä-Amerikkaan tai jopa Tanskaan? Mullistavan Hunting Hitler -sarjan toisella tuotantokaudella arvostetut asiantuntijat jatkavat tutkimuksiaan erään 1900-luvun suurimman mysteerin äärellä. Kausi saa ensi-iltansa 26. helmikuuta 2017 HISTORY-kanavalla.

FBI:n julkaistua 700 sivun edestä uusia dokumentteja tutkimustiimimme lähti viime vuonna tuhansien kilometrien matkalle halki kuuden maan. Nyt CIA-veteraani Bob Baer ja YK:n sotarikoksia tutkinut tohtori John Cencich jatkavat etsintöjään entistä innokkaammin. Taustatietona heillä on yli 14 000 sivua eri maiden tiedustelupalveluiden julkaisemia aiemmin salaisia dokumentteja. Tarkoitus on selvittää Adolf Hitlerin kohtalo sekä natsien viimeiset liikkeet 2. maailmansodan lopulla.

Bob Baer ja John Cencich tutkivat satoja uusia johtolankojaan kymmenien asiantuntijoiden, historiantutkijoiden sekä armeijan ammattilaisten avulla. Totuutta etsitään myös huippumodernin teknologian avulla. Kenttätiimissä on mukana Yhdysvaltain armeijan erikoisjoukkojen Tim Kennedy, Yhdysvaltain liittovaltion sheriffinlaitoksen karkureihin erikoistuneen erikoisryhmän entinen komentaja Lenny DePaul sekä arvostettu journalisti ja historiantutkija Gerrard Williams.

Oli kyse valokuvatodisteista pienessä argentiinalaisessa kaupungissa, salamyhkäisestä natsikultista Chilen vuoristossa, erikoisesta sukellusvenetukikohdasta Espanjassa tai natsien piilopaikasta Marokossa, tiimi tekee kaikkensa selvittääkseen vastaukseen 70 vuotta vanhoihin kysymyksiin.

Lenny DePaul ja historiantutkija James Holland suuntaavat Tanskaan tutkimaan Luftwaffen entisen pilotin Peter Baumgartin väitteitä. Lentäjä väittää kuljettaneensa Adolf Hitlerin ja Eva Braunin Tanskaan pian ennen Natsi-Saksan kaatumista. DePaul ja Holland perehtyvät Tanskan rannikon bunkkereihin, joissa saksalaiset joukot sinnittelivät Hitlerin vuoksi vuonna 1945 vielä huhtikuun 28. päivän jälkeenkin. He käyvät myös Tønderin lentokentällä, jota natsit käyttivät salaa. Silminnäkijän mukaan Hitler nousi siellä lentokoneeseen.

Tiimi löytää myös pakotunnelin Hitlerin Berliinin-bunkkerista tilapäiselle kiitoradalle. Natsien koelentäjä Hanna Reitsch pakeni tätä reittiä pitkin hyvin lähellä paikkaa, jossa Hitler nähtiin viimeksi elossa…

Uudella tuotantokaudella nähdään myös ainutlaatuisia haastatteluja silminnäkijöiden sekä korkea-arvoisten natsijohtajien sukulaisten kanssa. Mukana on muun muassa Hermann Göringin lapsenlapsi.

Hunting Hitlerin toinen tuotantokausi koostuu kahdeksasta jaksosta, joista ensimmäinen nähdään sunnuntaina 26. helmikuuta kello 23.00 HISTORY-kanavalla. Ohjelman ensimmäinen tuotantokausi uusitaan samaan aikaan sunnuntaisin 1. tammikuuta alkaen.

Esikatseluvideoita on saatavilla pyydettäessä (vain toimittajille).

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.