H2® HD aloittaa pohjoismaissa - lisää historiaa Suomessa

H2® HD aloittaa pohjoismaissa - lisää historiaa Suomessa

A+E Networks® käynnistää faktaviihteeseen keskittyvän H2® HD-kanavan 12. marraskuuta solmittuaan sopimuksen johtavan Canal Digital -jakeluyhtiön kanssa. H2 on tarjolla yli 700 000 kotitalouteen Pohjoismaissa.

H2 toimii rinnakkain A+E Networksin HISTORY®-kanavan kanssa, joka aloitti Pohjoismaissa vuonna 2007.

H2 on HISTORY-brändin jatke, jolla tieto on viihdettä, yllättävin ja jännittävin tavoin koettuna. Kanavan omaa tuotantoa olevat sarjat ja erikoisohjelmat syväluotaavat koko maailman historiaa.

Christian Hoeyer, A+E Networks® UK:n Pohjoismaiden myynti- ja jakelujohtaja, kertoo:

”Olen ilahtunut että laajennamme toimintaamme Pohjoismaissa yhteistyössä Canal Digitalin kanssa. H2 on täydellinen kumppani HISTORY-kanavalle ja tarjoaa katsojille mahdollisuuden perehtyä entistä syvemmin maailmanhistorian, merkkihenkilöiden ja merkittävien historiallisten tapahtumien saloihin.”

“Canal Digital on panostanut HD-lähetyksiin Suomessa jo lähes kymmenen vuoden ajan ja nykyisin tarjonnassamme on markkinoiden monipuolisin kattaus erilaisia teräväpiirtokanavia. Tarjontaa kasvatetaan edelleen jatkuvasti – nyt lisäämme mukaan H2 HD -kanavan, jonka kautta näet ja koet upeat historiadokumentit kuin olisit paikan päällä!”, sanoo Canal Digital Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Kalle Katajainen.

H2:n tarjonta keskittyy nykyaikaiseen, viihdyttävään ja helppotajuiseen sisältöön täynnä kiehtovia faktoja ja tarttuvaa toimintaa.

Kanavan alkuvaiheen tärkeimpiä ohjelmia ovat mm. The World Wars, Decoded ja Ancient Aliens. Maanantai-iltaisin H2:lla esitetään Hidden History -teeman ohjelmia, muun muassa Cities of the Underworld ja Decoding the Past.

H2 näkyy tällä hetkellä yli 40:ssä maassa ja yli 110 miljoonassa kotitaloudessa maailmanlaajuisesti. Aiemmin tänä vuonna H2 aloitti Latinalaisessa Amerikassa. Puolassa kanava aloittaa 29. lokakuuta.

H2 on tietämisen kanava, jolla tieto on viihdettä, ja sitä koetaan yllättävin ja jännittävin tavoin. H2 ottaa selvää tarinan taustoista, perehtyen tieteeseen sekä sota-, muinais- ja nykyhistoriaan, paljastaa yhteyksiä asioiden välillä ja valaisee varjoon jääneitä faktoja maailmastamme. H2 aloitti Yhdysvalloissa syyskuussa 2011 ja on uusien tv-kanavien ykkönen Yhdysvaltain kaapeli-tv-markkinoilla 25–54-vuotiaiden aikuisten keskuudessa. Kanavan suosio kasvoi kaksinumeroisella prosenttiluvulla vuonna 2013. Brändi on tehnyt menestyksekästä yhteistyötä A-luokan tähtien kanssa, esimerkiksi Bryan Cranston (Breaking Bad), Henry Rollins (muusikko), Stan Lee (Hulkin ja Hämähäkkimiehen luoja) ja Jeremy Renner (American Hustle). H2 tavoittaa nykyään lähes 70 miljoonaa kotitaloutta.

Lisätietoja A+E Networks® -yhtiöstä
A+E Networks on palkittu maailmanlaajuinen mediayhtiö, jonka monipuoliseen kuluttajatarjontaan kuuluu niin televisiokanavia ja nettisivuja, kotivideoita ja -DVD:itä kuin pelejä ja opetusohjelmistojakin. A+E Networks koostuu seuraavista brändeistä: A&E® Network, Lifetime®, HISTORY®, LMN®, FYI™, H2™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® ja A+E Networks Consumer Products™. A+E Networksin kanavat ja brändiohjelmisto saavuttaa yli 330 miljoonaa kotitaloutta 180:llä eri alueella. A+E Networks, LLC. on Disney-ABC Television Groupin ja Hearst Corporationin yhteisyritys.

Lisätietoja A+E Networks® UK -yhtiöstä
A+E Networks UK on A+E Networks ja BSkyB -yhtiöiden yhteisyritys. Televisioyhtiö lähettää laadukkaita, mullistavia fakta- ja viihdekanavia kuten HISTORY®, HISTORY® HD, Lifetime®, Lifetime® HD, Crime + Investigation™, Crime + Investigation™ HD ja H2®. A+E Networks® UK aloitti toimintansa marraskuussa 1995, ja yhtiöllä on kanavia 90 maassa Isossa-Britanniassa, Skandinaviassa, Benelux-maissa, Keski- ja Itä-Euroopassa, Saharan eteläpuoleisessa Afrikassa ja Lähi-idässä. Kanavia on tarjolla yli 85 miljoonaan kotitalouteen 19:llä eri kielellä.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.