Aikakauslehdille riittää 2–3 -päiväinen jakelu

Aikakausmedia haluaa pitää tilaushinnat kuluttajalle kohtuullisena vähentämällä viikoittaisia jakelupäiviä. Monen aikakauslehtikustantajan mielestä Itellan yritysasiakkaille tarjoamat palvelut on jatkossa pystyttävä räätälöimään joustavammin, vaikka yleispalveluvelvoite säilyisi nykyisellään.

Aikakauslehtien jakelu voidaan toteuttaa kahdella tai kolmella viikoittaisella jakelupäivällä. Tilaajan näkökulmasta tämä tarkoittaisi aikakauslehtien ilmestymistä jatkossa kahtena tai kolmena viikonpäivänä.

Osa aikakauslehtikustantajista etsii liikenne- ja viestintäministeriön lehtiasiain neuvottelukunnan ehdotuksen mukaisesti yhteistyössä Itellan kanssa malleja jakelun kustannustehokkuuden turvaamiseksi. Tavoitteena on löytää ratkaisu, jossa monipuolinen ja laadukas aikakauslehtivalikoima on kuluttajan ulottuvilla kohtuulliseen hintaan kaikkialla maassa. Painettu ja kotiin toimitettu lehti on tulevaisuudessakin keskeinen osa aikakauslehden käyttöliittymää.

Lisätietoja antavat
Aikakausmedian hallituksen puheenjohtaja Juha Blomster (A-lehdet Oy), p. 050 41 44201, juha.blomster@a-lehdet.fi sekä liittojohtaja Mikko Hoikka, p. 040 186 3503, mikko.hoikka@aikakausmedia.fi.

• aikakauslehtien liitto
  • aikakauslehtien jakelu