HJK:n Töölön Ihme on Vuoden 2013 aikakauslehtimainos

Aikakausmedian Edit-kilpailussa palkittiin 10.4.2014 mainonnan osaajia viime vuodelta. Vuoden 2013 aikakauslehtimainos on HJK Helsingin Töölön Ihme. Parhaana aikakauslehtimainostajana palkittiin Ikea Oy. Vuoden mediamyyjän tittelin sai avainasiakaspäällikkö Nina O'Shea Talentum Mediasta.

HJK Helsingin Töölön Ihme -mainoksen toteutti Intohimotoimisto Cassius.

Tuomaristo perusteli valintaansa muun muassa näin: "Tämä mainos hyödyntää aikakauslehden ominaisuuksia parhaalla mahdollisella tavalla. Sen viesti aukeaa helposti, mutta tarinaa jää miettimään pitkään. Katsoja löytää kuvasta aina vain lisää kiinnostavia yksityiskohtia. Mainoksessa kaikki elementit ovat kohdallaan. Se herättää keskustelua ja synnyttää dramatiikkaa. Yksinkertaisesti upea!"

Aikakauslehtimainos 2013 -tuomaristo:
Toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski, Mainostajien Liitto
Markkinointitutkija, semiootikko Vaula Norrena, Valores Consult
Toimittaja Irmeli Salo, Markkinointi&Mainonta
Professori Merja Salo, Aalto-yliopisto/Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu
Toimitusjohtaja Tarja Virmala, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry
Tuomariston puheenjohtaja markkinointi- ja tutkimusjohtaja Saara Itävuo, Aikakausmedia

Ikean luottamus painettuun mediaan palkittiin

Ikea luottaa edelleen vahvasti painettuun mediaan. Se panosti vuonna 2013 aikakauslehtimainontaan 25 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Ikea nousi myös toimialansa selväksi ykkösmainostajaksi aikakauslehdissä.

Vuoden 2013 aikakauslehtimainostaja tekee mainontaa, joka inspiroi ja innostaa kuluttajia. Tutkimusten mukaan Ikean aikakauslehdissä toteuttama mainonta aktivoi, antaa ideoita ja houkuttelee kuluttajat ostoksille.

Nina O'Shea vakuutti monipuolisella osaamisellaan

Vuoden mediamyyjänä palkittiin Talentum Median avainasiakaspäällikkö Nina O´Shea. Valinnan teki mainostoimisto Kingin toimitusjohtaja Daniel Tuori.

Hän perusteli valintaansa näin: Niina on rautainen ja kokenut ammattilainen, joka tuntee niin kotimaiset kuin kansainväliset IT -alan toimijat. Hän tuntee asiakkaittensa haasteet niin yritys- kuin henkilötasolla ja osaa löytää heille kokonaisvaltaisia ratkaisuja, joissa digi, tapahtumat ja printti muodostavat toimivan kokonaisuuden. Tämän kilpailuhenkisen mediamyyjän saavutukset ovat mitattavissa euroilla.

Vuoden mediamyyjä -titteli jaettiin kahdeksannen kerran. Aikaisempien vuosien voittajat vuodesta 2006 alkaen:
Leena Ihlberg, Sanoma Magazines Finland Oy, Helena Räikkönen, Yhtyneet Kuvalehdet Oy, Mikko Nikkola, Yhtyneet Kuvalehdet Oy, Riikka Reunanen, A-lehdet Oy , Raija Sailos, Aller Media Oy, Sami Onkamo,
A-lehdet Oy ja Helena Räikkönen, Otavamedia Oy.

Lisätietoja

Tuomaristojen puheenjohtaja, markkinointi- ja tutkimusjohtaja Saara Itävuo, p.  040 532210.

• Media, viestintä

• aikakausilehtikilpailu
  • aikakauslehdet
  • aikakausmedia
  • aikakauslehtimainos
  • vuoden aikauslehtimainostaja
  • vuoden mediamyyjä

Aikakausmedia on aikakauslehtijulkaisijoiden yhteistyöfoorumi, jonka jäseninä ovat kaikki merkittävät aikakauslehtikustantajat Suomessa.

Heli Häivälä

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö Ulkoinen ja sisäinen viestintä, verkkolehtien Aikkarit.fi ja Aikkarit.fi Jäsenextra päätoimittaja, koulutus sekä Aikakauslehtikilpailu Edit +358 50 529 4499