Uutinen -

​Uusi kotimainen jäätelöinnovaatio Apetit Vegepops tuo kasvistrendin jäätelöaltaisiin

Hyvän omantunnon herkut kiinnostavat suomalaisia. Kasvis- ja vegaanitrendi laajenee nyt myös jäätelöaltaisiin, kun osaamisensa yhdistäneet kasvistalo Apetit ja jäätelöiden taitaja Froneri Finland tuovatmarkkinoille täysin uudenlaisen vaihtoehdon jäätelölle: Apetit Vegepops -puikon. Apetit Vegepops -kasvis-hedelmäjäissä maukkaat ja värikkäät juurekset, hedelmät ja marjat sulautuvat herkulliseksi kokonaisuudeksi, joka jäädytetään puikon muotoon – ilman lisättyä sokeria tai väriaineita.

Uudenlainen vegejää on hauska ja herkullinen tapa popsia osa päivän kasvisannoksista. Turengin jäätelötehtaalla valmistettu Apetit Vegepops sopii moneen ruokavalioon, sillä se on gluteeniton, laktoositon ja vegaaninen, ja se sisältää kotimaisia, vastuuviljeltyjä juureksia.

– Moni on entistä tietoisempi siitä, mitä omaan tai lastensa suuhun laittaa. Kasvis- ja vegaaniruokavaliot ovat yleistyneet, ja moni sekasyöjäkin haluaa painottaa arjessaan kasvikunnan tuotteita. Me Apetitilla etsimme jatkuvasti tapoja tuoda kotimaisia Apetit-vastuuviljeltyjä kasviksia kuluttajien ulottuville. Saimme idean kasvisten raikkaiden makujen ja hyvien ominaisuuksien tuomiseen jäätelöaltaaseen. Tätä ajatusta lähdimme Froneri Finlandin kanssa yhdessä kehittelemään, kertoo Apetitin markkinointijohtaja Miika Helenius.

Yhteistyön tuloksena syntyi jäätelövuoden innovatiivisin uutuus Apetit Vegepops: viileä herkku, joka sisältää 41 prosenttia kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Kolmessa erilaisessa Apetit Vegepops -puikossa maistuvat mielenkiintoiset makuparit porkkana ja mango, punajuuri ja mansikka sekä keltainen porkkana ja ananas. Terveellisempi herkku sopii niin lapsille kuin aikuisille välipalana, jälkiruokana, pikku herkkuna kauppareissun jälkeen tai kuuman päivän viilennyksenä.

– Jäätelö on yksi suomalaisten suosikkiherkuista kesät talvet, ja pohjoisessa valossamme kasvaneet juurekset ovat erinomaisen maukkaita ja puhtaita. Onkin täysin luonnollista pakata nämä samaan kääreeseen, Froneri Finlandin markkinointijohtaja Anita Storgård sanoo.

Apetit Vegepops tuo kasvimaan kauppojen jäätelöaltaisiin helmikuun lopusta lähtien.

Tuotteet:

• Apetit Vegepops Porkkana-Mango, suositushinta 1,49–1,69 €
  • Apetit Vegepops Punajuuri-Mansikka, suositushinta 1,49–1,69 €
  • Apetit Vegepops Keltainen porkkana-Ananas, suositushinta 1,49–1,69 €

Lisätiedot:

Anita Storgård, markkinointijohtaja, Froneri Finland Oy, puh. 040 507 5715
Miika Helenius, markkinointijohtaja, Apetit Ruoka Oy, puh. 040 590 3845

Froneri Finland Oy on uusi jäätelö- ja pakasteruokayritys. Olemme kansainvälisen Fronerin Suomen tytäryhtiö. Olemme Suomen johtava jäätelöyritys ja valmistamme suomalaista jäätelöä, suomalaisesta maidosta ja kermasta Turengin tehtaalla. Tehtaan 150 työntekijää takaavat laadukkaan jäätelön valmistuksen myös tulevaisuudessa.

Tarjoamme kuluttajille herkullisia jäätelöhetkiä ja suomalaisten suosikkimakuja. Valikoimastamme löytyvät suomalaisille rakkaat, paikalliset brändit, esimerkiksi Pingviini, Aino, Classic ja Puffet. Tuomme myös maistuvia jäätelöitä suomalaisten iloksi Euroopan tehtailtamme. Niitä ovat esimerkiksi Mövenpick of Switzerland ja Pirulo.

Apetit on suomalainen, vahvasti ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava ruokayhtiö. Tavoitteemme on olla kasvipohjaisen ruokaketjun edelläkävijä. Valmistamme kasviksista herkullista ja helppoa hyvinvointia tarjoavia tuoretuotteita ja pakasteita. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rehupuristeita sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Toimintaamme kuuluu lisäksi tuore kala ja kalajalosteiden valmistaminen.

• Ruoka, juoma