5 syytä ihastua Albaniaan

Apollomatkat aloittaa kesällä 2018 suorat tilauslennot Helsingistä Albanian pääkaupunkiin Tiranaan. Tiranasta on noin tunnin bussimatka Durrësin Rivieran lomakohteeseen. Apollomatkojen valikoima Durrësissa kattaa 9 hotellia, joista yksi on alkukesästä avautuva upouusi perhehotelli Apollo Mondo Family Resort: Fafa Grand Blue Resort. Kaikki hotellit sijaitsevat rannalla tai aivan rannan tuntumassa.

Uusi rantalomakohde Durrës

Durrësin satamakaupunki sijaitsee Albanian rannikon keskivaiheilla. Kaupunki tunnetaan esimerkiksi Balkanin alueen suurimmasta, 100-luvulla rakennetusta, amfiteatterista johon mahtui jopa 20 000 katsojaa. Maan kommunistinen lähihistoria puolestaan näkyy Durrësin kaupunkikuvassa esimerkiksi patsaina ja rakennuksina.

Kaupungin liepeille, noin 10 kilometrin mittaisen hiekkarannan äärelle on kasvanut lomakohde, jonka valtteja ovat lapsiystävällinen hiekkaranta, hyvätasoiset hotellit sekä erittäin lompakkoystävällinen hintataso. Rantapromenadin varrella on hotellien lisäksi viihtyisiä kahviloita ja baareja.

Apollomatkat aloitti valmismatkat Albanian Sarandaan kesällä 2017. Toukokuusta alkaen kohdevalikoima laajenee Durrësin Rivieralla sekä Dhermin ja Himaran pikkukaupungeilla. Apollomatkat on ainoa suomalainen matkanjärjestäjä, jolla on valikoimassaan valmismatkoja Albaniaan.

"Kiinnostus uutuuskohdettamme Albaniaa kohtaan on ilahduttavan runsasta. Adrianmeren kauniit rannikkomaisemat yhdistettynä Euroopan edullisimpaan hintatasoon ovat houkutteleva yhdistelmä. Rantakohteemme Durrës ja Saranda tarjoavat kattavan valikoiman palveluja ja erinomaiset puitteet rentouttavan loman viettoon”, kertoo Apollomatkojen myyntijohtaja Kimmo Rasimus.

Viisi syytä valita Albania tänä kesänä:

1. Uusi ja tuntematon kohde
    Albania on matkailumaana vielä melko uusi, siksi se kannattaa kokea juuri nyt.
    Euroopan edullisin lomakohde
  2. Lomailu Albaniassa on todella edullista, esimerkiksi aamiaisen voi nauttia noin 2,5 eurolla, lounaan noin 5 eurolla ja oluen hinta on n. 1-1,50 €
    Upeita rantoja ja kristallikirkkaat vedet
  3. Albania ja etenkin Dürresin Riviera on paratiisi rantaelämää rakastaville. Hiekkarannat ovat valkoisia ja vesi kirkkaan turkoosia.
  4. Kiehtovaa kulttuuria & historiaa
    Albanian ainutlaatuiseen historiaan kannattaa tutustua. Kiehtovan lähihistorian lisäksi voi tutustua esimerkiksi Butrintin arkeologiseen alueeseen, joka kuuluu Unescon maailmanperintölistalle ja on eteläisen Albanian suosituin nähtävyys.
  5. Koskematonta luontoa
    Albanian maisemat ovat kauniita – vuoristoa ja solisevia jokia. Lammaspaimenet paimentavat edelleen katraitaan uneliaiden vuoristokylien ympärillä, ja kierros maaseudulla on kuin matka ajassa taaksepäin.

Apollomatkojen valikoimassa on yhteensä 26 hotellia Albaniassa – Sarandassa 14, Durrësissa 9, Himarassa 2 ja Dhermissä 1.

Matkat Albaniaan kesällä 2018

Durrësin Riviera  Suorat lennot Helsingistä Tiranaan 11.5.–8.6.2018 sekä 17.8.–21.9.2018

Saranda, Himara & Dhermi  Lennot Korfulle 14.5.–24.9.2018, josta kuljetus kohteisiin laivalla.

• lapsikerho ja uimakoulu

Suomessa Apollomatkojen valikoimaan kuuluvat kaupunkilomat kaikkialle maailmaan sekä valmismatkat kohteisiin Välimerellä, Karibialla, Lähi-idässä, Kaakkois-Aasiassa ja Kanariansaarilla. Apollomatkat tarjoaa parhaat 4- ja 5-tähden hotellit.

Apollomatkoilla oli v. 2016 n. 58 000 tyytyväistä matkustajaa ja se on Suomen neljänneksi suurin matkanjärjestäjä.