Apollomatkoille matkailualan ensimmäinen kännykkään skaalautuva -sivusto

Apollomatkan ehti ensimmäisenä suurista matkanjärjestäjistä julkaisemaan  päätelaitteen mukaan mukautuvan sivuston.

Responsive design mahdollistaa sen, että web-sivujen sisältö ja design skaalautuvat palvelun käyttäjän päätelaitteen näytön kokoon.

Apollomatkojen web-sivusto tunnistaa joko älypuhelimen tai tabletin mallin ja mukautuu siihen automaattisesti. Pienemmillä näytöillä varustettujen kannettavien laitteiden näytössä näkyy sama sisältö, jonka tietokoneen käyttäjä näkee isommalta näytöltään.

– Suomi on eurooppalaisttainkin katsottuna mobiililaitteiden käytön eturintamassa, joten mielestämme oli tärkeää, että lomakohteiden ja hotellien selailu helpottuu ja nopeutuu  kannettavilla päätelaitteilla, sanoo maajohtaja Eva Torra.

Kannettavien päätelaitteiden kautta tehtävät matkailuhaut ovat kovassa nousussa. Apollomatkat.fi -verkkopalvelussa kannettavien päätelaitteiden käyttö kasvoi tammikuussa 2013 yli 230 % edellisen vuoden tammikuuhun 2012 verrattuna.

– Olemme seuranneet pitkään älypuhelimilla ja tableteilla tehtävien käyntien kasvua verkkopalveluissamme kaikissa Pohjoismaissa. Trendi on ollut hurja. Verkkopalvelumme uudistus antoi meille tilaisuuden responsive designin hyödyntämiseen ja asiakkaiden käyttötottumusten entistä parempaan huomioimiseen, Torra kertoo.

Apollomatkat.fi-verkkopalvelussa skaalautuvaa sisältöä ovat lomakohteiden ja hotellien esittely sekä muu staattinen sisältö. Varausjärjestelmä ei vielä toistaiseksi ole responsive design -muodossa.

– Matkan varaaminen on pitkä prosessi ja tällä uudistuksella pääsemme palvelemaan mobiililaitteita käyttäviä asiakkaita matkan suunnitteluvaiheessa entistä paremmin. Suunnittelu on tärkeä osa ostoprosessia ja tällä tavalla pääsemme uudistuksen myötä vaikuttamaan mobiiliasiakkaiden ostokokemukseen, kertoo yhtiön Web Manager Tessaliina Ilmelä.

LISÄTIEDOT

Eva Torra, maajohtaja, Apollo | Kuoni Nordic, puh. +358 40 5933 806, etunimi.sukunimi@apollomatkat.fi

KUVIA

Mikäli tarvitset painokelpoisen version uudistuneesta Apollomatkat- logosta tai Apolloflex-logosta, voit pyytää niitä vastaamalla tähän sähköpostin ja laittamalla mukaan sen sähköpostiosoitteen, johon haluat ne.

Voit ladata korkearesoluutioisia matkakuvia myös kuvapankista, jossa on kesäkohteidemme ja uutuuskohteidemme kuvia:

– kuvapankin osoite: http://apollo.citat.se/marketstore/
– käyttäjänimi: kuvapankki
– salasana: images

Kuvapankista löytyvät kuvat ovat julkaisuvapaita, mutta niitä käytettäessä lähteeksi on mainittava Apollomatkat.

Tuoreita Apollomatkat-kuulumisia löydät myös Facebook-sivultamme. Tykkäämällä saat ne helposti myös suoraan omalle etusivullesi.

Apollomatkat on osa maailman suurimpiin matkapalveluyrityksiin kuuluvaa sveitsiläistä Kuonia (http://www.kuoni.com) Kuoni Nordic AB:hen kuuluvat Apollomatkat Suomessa, Apollo, Kuoni ja Golf Plaisir Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, Falk Lauritsen Tanskassa sekä lentoyhtiö Novair.

Kuoni Nordicilla on noin 1000 työntekijää ja Pohjoismaissa yli 1.000.000 asiakasta. Kuonin perusti Alfred Kuoni Zürichissä vuonna 1906. Tänä päivänä Kuoni on yksi maailman johtavista matkailupalveluyhtiöistä. Yhtiö on voittanut tunnustuksen World’s Leading Tour Operator 12 vuotena peräkkäin.

Apollolla on myös Pohjoismaiden kattavin lomavalikoima: yli 1600 hotellia, 150 matkakohdetta ja 28 eri maata. Suomessa valikoimaan kuuluvat Bulgaria, Espanja, Kroatia, Kreikka, Thaimaa, Kuuba, Dominikaaninen tasavalta, Jordania, Israel, Kanariansaaret ja Tobago.

Apollomatkojen maajohtajana Suomessa toimii Eva Torra.