TOP-5 kevään ja kesän varatuinta matkakohdetta

Tammikuun matkamessut ja talviset kelit ovat lisänneet varaustahtia totuttuun tapaan. Tässä matkamessukampanjoinnin varauksien kärki:

TOP5

1. Kroatia

2. Kreeta

3. Parga

4. Karpathos

5. Rooma ja Barcelona

Kaupunkilomat ennätystahdissa

Kaupunkilomia on varattu ennätystahtiin, niin Suomessa kuin Pohjoismaissa. Varauslistan kärjessä ovat aurinkoiset kaupunkikohteet mm. Rooma ja Barcelona, jotka olivat jo vuoden 2015 suosikkikohteiden joukossa.

Varatuimmat rantalomakohteet

Tulevan kesän rantalomien kärjessä ovat Kroatia, Kreikan kohteista Kreeta, Parga ja uutuus Suomen markkinoilla Karpathos. Myös Malta on nostanut suosiotaan.

Talven lomista Dubai on kirinyt suosiossa ja on asiakastyytyväisyydeltään myös top-sijoituksissa.

Miksi juuri nämä kohteet kiinnostavat

Kroatian historia ja kauniit keskiaikaiset rantakaupungit, upea saaristo, kirkkaat vedet ja monipuoliset harrastusmahdollisuudet vetävät puoleensa yhä useampia suomalaisia. Kroatiaa pidetään myös hyvin turvallisena ja helppona kohteena.

Kreetan ja Karpathoksen rannat, takuuvarma lämpö, kreikkalainen ruoka, mutkattomuus ja vieraanvaraisuus tekevät saarista suosittuja rantalomakohteita.

Ikuinen kaupunki Rooma on tunnettu kulttuuristaan ja historiastaan. Se on upea ja käveltävä kaupunki, jossa vain katukävelykin on antoisaa. Maailmanluokan nähtävyydet, Vatikaani ja maailman paras italainen keittiö nuhruisissa trattorioissa vetävät puoleensa.

Barcelona on pitkään ollut kaupunkilomien aatelia siksi, että ranta- ja kaupunkiloman yhdistäminen on siellä niin helppoa. Kaupungissa on hieno vanha kaupunki, upeat museot, uutta ja vanhaa arkkitehtuuria, loistavia konsertteja, hyvät rannat ja mm. Barca -jalkapalloseura, jonka ottelut tai ainakin stadionkäynti kiinnostavat monia.

• Matkailu

• kohteet rantalomat
  • kaupunkiloma

Apollo on Pohjoismaiden johtavia matkanjärjestäjiä. Järjestämme tilauslentomatkoja, reittilentopohjaisia matkoja, treenimatkoja, risteilyjä ja kiertomatkoja. Apollo Travel Group AB:n muodostavat Apollo Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa, sekä lentoyhtiö Novair, golfmatkoja järjestävä Golf Plaisir, luksusmatkoja järjestävä Lime Travel ja hyvinvointikeskus Playitas Fuerteventuralla. Apollo Travel Groupilla on 900 työntekijää ja n. 1 miljoona matkustajaa matkustaa Apollolla vuosittain.

Apollomatkoilla oli v. 2015 n. 50 000 tyytyväistä matkustajaa ja se on Suomen neljänneksi suurin matkanjärjestäjä. Apollomatkojen maajohtajana Suomessa toimii Eva Torra.