Uutuus: Kaupunkilomat ja lyhyet rantalomat nyt myynnissä

Apollomatkat laajentaa Suomen tarjontaansa tuomalla markkinoille kaupunki- ja viikonloppumatkat reittilennoin. Uudet joustavammat matkat ovat myynnissä kaikissa Pohjoismaissa. Apollomatkat testasi dynaamisten matkapakettien myyntiä noin vuoden ennen oman tuotannon aloittamista.

–  Kaupunki- ja viikonloppumatkat sekä lyhyet rantalomat ovat tärkeä lisä Apollomatkojen lomavalikoimaan. Asiakas voi rakentaa lennoista ja hotelleista mieleisensä pituisen kokonaisuuden, esimerkiksi pitkän viikonlopun BarcelonaanNew Yorkiin tai Pariisiin.. Uutta on myös esim. 4 päivän matkat rantakohteisiin, kuten esim. Kreetalle tai Kanarialle, kertoo maajohtaja Eva Torra.

Torran mukaan Apollomatkojen strategiana on laajentaa nykyistä tuotevalikoimaa ja olla mukana kasvavassa vapaa-ajan matkailussa. Myös eksoottisten kaukokohteiden valikoima laajenee, varattavissa on kaupunkiloma/shoppailumatka Hongkongiin tai luksusrantaloma SeychelleilläSeychelleillä.

- Pimenevässä syksyssä on ihana miettiä vaikkapa lyhyttä joulumarkkinamatkaa Berliiniin, vinkkaa Torra.

Kilpailukykyiset hinnat ja suorat lennot

Apollomatkojen tarjonnassa on 100 000 hotellia suomenkielisine kuvauksineen Sunhotelsin ja Expedian valikoimista. Lentoyhtiöitä on noin 400, joista Suomesta myydään eniten Finnairin, Norwegianin ja Air Berlinin suoria lentoja.

- Hinnat ovat kilpailukykyisiä, Budapestiin pääsee viikonloppulomalle (2 yötä) alkaen 165€/hlö, Torra kertoo.

Verkkopalvelu on ollut auki hiljaisesti kesäkuusta ja suosituimpia kohteita ovat olleet Lontoo, Berliini ja New York.

Kuluttajansuoja ja palvelut

Reittilennoilla tehtävät matkat myydään valmismatkoina ja ne ovat valmismatkalain piirissä. Vastuullinen matkanjärjestäjä on Apollomatkat.

- Mahdollisten tuhkapilvien ja erikoistilanteiden varalta asiakas on turvassa, kun ostaa matkan meiltä. Asiakkaat voivat myös hyödyntää Apollomatkojen palvelua kohteissa, joissa on valmismatkatuotantoa ja suomalaiset oppaat, kuten esim. Kreetalla, Torra kertoo.

- Matkapaketin (lento + hotelli) ostaessaan säästyy myös tuplaveroilta, kun paketissa on vain yksi vero, ei kahta. Jos ostaa hotellin ja lennon erikseen, molemmissa on erilliset verot, Torra valottaa.

Matkan varaus

Matkat varaa helpoiten internetissä www.apollomatkat.fi, asiakaspalvelustamme puh. 0600-18008 (2 €/vastattu puhelu + pvm/mpm) tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen apollo@apollomatkat.fi

• kaupunkiloma

Apollomatkat (http://www.apollomatkat.fi) on osa maailman suurimpiin matkajärjestäjiin kuuluvaa sveitsiläistä Kuonia. Kuoni Nordiciin kuuluu Apollomatkat Suomessa, Apollo, Kuoni ja Golf Plaisir Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, Falk Lauritsen Tanskassa sekä lentoyhtiö Novair.

Kuoni Nordicilla on noin 1 000 työntekijää ja Pohjoismaissa lähes miljoona asiakasta. Kuonin perusti Alfred Kuoni Zürichissä vuonna 1906. Tänä päivänä Kuoni on yksi maailman johtavista matkapalveluyrityksistä. Yhtiö on voittanut World’s Leading Tour Operator -tunnustuksen 13 vuotena peräkkäin.

Apollolla on Pohjoismaiden kattavin lomavalikoima: yli 1 600 hotellia, 150 matkakohdetta ja 28 eri maata. SuomessaApollomatkojen valikoimaan kuuluvat Bulgaria, Espanja, Kroatia, Kreikka, Thaimaa, Tobago, Kuuba, Jordania, Israel, Dominikaaninen tasavalta, Meksiko ja Montenegro. Apollomatkat tarjoaa parhaat 4- ja 5-tähden hotellit.

Apollomatkoilla oli v. 2013 n. 60 000 tyytyväistä matkustajaa ja se on liikevaihdolla mitattuna Suomen neljänneksi suurin matkanjärjestäjä. Apollomatkojen maajohtajana Suomessa toimii Eva Torra.