Lakko ja ylityökielto vaikuttavat sähköistys- ja sähköasennustöihimme.

Sähköalan lakko vaikuttaa olennaisesti toimintaamme koko Suomessa

Sähköistys- ja sähköasennusalan ylityökielto ja lakko vaikuttavat sekä ylläpito- ja huoltotoimintaamme että urakointiimme koko Suomessa.

Palvelualojen työnantajat Paltan, Sähkötekniset työnantajat STTA ry:n ja Sähköliiton neuvottelut alan uudesta työehtosopimuksesta ovat kesken. STTA ja PALTA olisivat hyväksyneet sovittelija Jukka Ahtelan 6.4.2018 antaman sovintoehdotuksen, mutta Sähköliitto hylkäsi sen.

Sähköliitto ilmoitti aloittavansa sähköistys- ja sähköasennusalalla viikon pituisen lakon, joka alkoi maanantaina 9.4.2018 klo 6.00 ja jonka on määrä päättyä maanantaina 16.4.2018 klo 6.00. Lakko koskee Paltan jäsenyritysten sähköistys- ja sähköasennusalan työehtosopimuksen alaisia töitä. Lakon piiriin kuuluu yli 2 000 työntekijää ja noin 20 yritystä, joista suurimmat ovat Are Oy, Caverion Suomi Oy, Aro Systems Oy, Bravida Finland Oy ja Consti Talotekniikka Oy.

Sähköliitto ilmoitti samalla järjestävänsä uusia työnseisauksia aikaisemmin ilmoitetun maanantaina 9.4. alkavan työnseisauksen lisäksi seuraavasti:

- alkaen 17.5. kello 06.00, päättyen 21.5. kello 06.00
- alkaen 24.5. kello 06.00, päättyen 28.5. kello 06.00
- alkaen 31.5. kello 06.00, päättyen 4.6. kello 06.00
- alkaen 7.6. kello 06.00, päättyen 11.6. kello 06.00
- alkaen 14.6. kello 06.00, päättyen 18.6. kello 06.00

Touko- ja kesäkuun työnseisaukset koskisivat sekä Paltan että STTA:n jäsenyrityksiä ja niiden piirissä olisi yli 5 000 sähköistys- ja sähköasennusalan työntekijää.

Alalle 1.2.2018 asetettu ylityökielto jatkuu edelleen.

Pyrimme minimoimaan työtaistelutoimenpiteestä asiakkaillemme aiheutuvan häiriön. Emme kuitenkaan voi taata sopimusvelvoitteidemme täyttämistä täysimääräisesti työtaistelun aikana. Lisätietoja saat aluejohdoltamme, jonka yhteystiedot voit tarkistaa osoitteessa: https://www.are.fi/yhteystiedot/yhteystiedot-paikkakunnittain

Pahoittelemme lakosta aiheutuvaa haittaa!