Havainnekuva Flamingon laajennuksesta

Are Sensus -talotekniikkajärjestelmä Vantaan Flamingo-hotellin laajennukseen

Are ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma ovat sopineet Break Sokos Hotel Flamingon laajennuksen talotekniikkatyöt toteutettavaksi Are Sensus -järjestelmällä. Are Sensus on kokonaisvaltainen talotekniikkajärjestelmä, joka sisältää putki-, ilmanvaihto- ja sähkötyöt.

Break Sokos Hotel Flamingon laajennusosaan Flamingo Wingiin tulee 232 hotellihuonetta ja sen pinta-ala on noin 10 000 m². Sopimuksen arvo Arelle on lähes neljä miljoonaa euroa.

”Sekä me että rakennuttaja Varma vakuutuimme Are Sensuksen toimintavarmuudesta ja kustannustehokkuudesta. Hotellikiinteistön suunnittelussa ja rakentamisessa korostetaan energiatehokkuutta ja ympäristöä säästäviä ratkaisuja. Rakennukselle tullaan hakemaan Breeam Very Good -tason ympäristösertifikaattia”, kertoo Rakennuttajatoimisto HTJ Oy:n projektinjohtaja Pentti Schroderus.

Hotellin laajennustyöt ovat alkaneet kesäkuussa 2017 ja työt valmistuvat syksyllä 2018.

”Olemme ylpeitä, että pääsemme toteuttamaan näin merkittävää hotellikohdetta Are Sensus -järjestelmällä. Se luo hotellin asiakkaille miellyttävät sisäolosuhteet niin lämmitys- kuin jäähdytyskaudella. Lisäksi tämä hanke on hieno esimerkki siitä, kuinka Are Sensus soveltuu eri käyttötarkoituksiin suunniteltuihin kiinteistöihin kuten esimerkiksi toimistot, sairaalat, koulut ja hotellit.”, kertoo Aren liiketoimintajohtaja Vesa Hakkarainen.

Are Oy

Timo Nurisalo, hankepäällikkö puh. 040 300 5054, timo.nurisalo@are.fi

Rakennuttajatoimisto HTJ

Pentti Schroderus, projektinjohtaja, puh. 050 371 7766, pentti.schroderus@htj.fi

Are on Suomen suurin talotekniikkatalo. Koko elinkaaren kattavat talotekniikkaurakoinnin ja kiinteistön ylläpidon palvelut takaavat asiakkaidemme tilojen energiatehokkuuden ja miellyttävät sisäolosuhteet.

Panostamme erityisesti älykkääseen tekniseen ylläpitoon ja kehittämäämme Are Sensus -matalaenergiajärjestelmään. Yli 100-vuotias Are-konserni työllistää noin 2 800 henkilöä. Palvelemme asiakkaitamme 25 paikkakunnalla Suomessa ja lisäksi Venäjällä, Pietarissa.