Are Sensus -järjestelmän sydän on matalaenergiakeskus.

Pääkaupunkiseudulle uusia Are Sensus -kohteita

Arelta on tilattu kahteen uuteen Technopoliksen kohteeseen Are Sensus -talotekniikkajärjestelmä. Technopoliksen Helsinki-Vantaan H-rakennuksen tilaajana on Technopolis Kiinteistöt Pääkaupunkiseutu ja Technopoliksen Ruoholahden 3. vaiheen tilaajana Fira. Hankkeiden yhteisarvo on lähes kahdeksan miljoonaa euroa ja pinta-alaa kohteissa on yhteensä 26 000 m2.

”Technopoliksella on jo yhdeksän kohdetta, joissa on Are Sensus -järjestelmä. Olemme havainneet useissa hankkeissa Aren luotettavaksi toimijaksi. Olemme myös kaikin puolin tyytyväisiä Are Sensus -järjestelmään niin energiatehokkuuden kuin sisäolosuhteidenkin näkökulmasta, joten Sensuksen valitseminen uusiin kohteisiimme oli perusteltua”, kertoo Kari Kokkonen, Technopoliksen kiinteistötoimintojen ja palvelujen johtaja.

Helsinki-Vantaan H-rakennuksen talotekniikkatyöt valmistuvat syksyllä 2018 ja Ruoholahden 3. vaihe valmistuu keväällä 2018.

”Technopolis on meille pitkäaikainen ja tärkeä asiakas. On hienoa, että Are Sensuksen avulla kiinteistöissä on saavutettu merkittävät energiansäästöt ja käyttäjätyytyväisyys on korkea. Sensuksen tehostettu käyttöönotto myös varmistaa tavoiteltujen olosuhteiden saavuttamisen heti ensimmäisestä käyttöönottopäivästä lähtien, kertoo aluejohtaja Kai Nurho Aresta.

Are Sensus on kokonaisvaltainen talotekniikkajärjestelmä, joka sisältää putki-, ilmanvaihto-, sähkö- ja automaatiotyöt. Se takaa kiinteistön energiatehokkuuden, muunneltavuuden ja optimaaliset olosuhteet erilaisiin kiinteistöihin niin uudis- kuin perusparannushankkeissa.

Lue lisää Are Sensuksesta

Are Oy, Kai Nurho, aluejohtaja, puh. 040 516 4233, kai.nurho@are.fi
Technopolis Oyj, Kari Kokkonen, kiinteistötoimintojen ja palvelujen johtaja, puh. 040 534 6629, kari.kokkonen@technopolis.fi

Are on Suomen suurin talotekniikkatalo. Koko elinkaaren kattavat talotekniikkaurakoinnin ja kiinteistön ylläpidon palvelut takaavat asiakkaidemme tilojen energiatehokkuuden ja miellyttävät sisäolosuhteet.

Panostamme erityisesti älykkääseen tekniseen ylläpitoon ja kehittämäämme Are Sensus -matalaenergiajärjestelmään. Yli 100-vuotias Are-konserni työllistää noin 2 800 henkilöä. Palvelemme asiakkaitamme 25 paikkakunnalla Suomessa ja lisäksi Venäjällä, Pietarissa.