Kuva: Rinnekoti-Säätiö

Rinnekoti-Säätiö ulkoistaa kiinteistöjen ylläpito- ja huoltotoiminnan Arelle

Are Oy ja Rinnekoti-Säätiö ovat tehneet sopimuksen säätiön hallinnoimien hoiva-, asuin- ja muiden kiinteistöjen ylläpito- ja huoltotoiminnasta. 1.10. voimaan astuvan sopimuksen myötä Arelle siirtyy yhdeksän työntekijää Rinnekoti-Säätiöltä.

”Yhteistyö Rinnekoti-Säätiön kanssa kasvattaa merkittävästi toimintaamme hoivakiinteistösektorilla. On hienoa, että sopimuksen myötä saamme joukkoomme myös uusia ammattilaisia, jotka tuntevat hyvin säätiön kiinteistöt ja toimintatavat”, toteaa Aren yksikönpäällikkö Janne Kokkonen.

”Rinnekodissa ollaan iloisia yhteistyön käynnistymisestä. Rinnekodin ammattilaisten siirtyminen Aren palvelukseen on myös etu meille. He tuntevat kiinteistömme ja tarpeemme, mutta tuovat myös uutta osaamista, jota isossa talossa saavat. Odotamme yhteistyöltä laatua ja huoltovarmuutta”, sanoo Rinnekodin hallintojohtaja Lea Nevalainen.

Are Oy
Janne Kokkonen, janne.kokkonen@are.fi, 040 300 6828

Rinnekoti-Säätiö sr.

Lea Nevalainen, Hallintojohtaja, lea.nevalainen@rinnekoti.fi, 050 3250 656

Are on Suomen suurin talotekniikkatalo. Koko elinkaaren kattavat talotekniikkaurakoinnin ja kiinteistön ylläpidon palvelut takaavat asiakkaidemme tilojen energiatehokkuuden ja miellyttävät sisäolosuhteet.

Panostamme erityisesti älykkääseen tekniseen ylläpitoon ja kehittämäämme Are Sensus -matalaenergiajärjestelmään. Yli 100-vuotias Are-konserni työllistää noin 2 800 henkilöä. Palvelemme asiakkaitamme 25 paikkakunnalla Suomessa ja lisäksi Venäjällä, Pietarissa.

Rinnekoti on Suomen monipuolisin ja suurin yksityinen kehitysvamma-alan palveluja tarjoava toimija. Rinnekoti viettää 90-vuotisjuhlavuotta vuonna 2017. Sen toiminta käynnistyi Helsingin Diakonissalaitoksen yhteydessä vuonna 1927.

Rinnekoti on yhteiskunnallinen yritys ja Suomen kuudenneksi suurin hoiva-alan toimija. Rinnekodin palvelut on suunnattu kaikenikäisille vammaisuudesta, pitkäaikaisesta sairaudesta tai muusta syystä erityistä tukea tarvitseville sekä heidän perheille ja omaisille. Asiakkaina ovat myös palveluja ostavat tahot, kuten kunnat.
Rinnekoti tarjoaa asumisen, terveydenhuollon ja kuntoutuksen sekä työn ja osallisuuden palveluja. Palveluita käyttää noin 3 500 asiakasta 60 kunnasta. Liikevaihto vuonna 2016 oli 74 miljoonaa euroa. Rinnekoti työllistää päivittäin noin 1 500 ammattilaista pääasiassa Uudellamaalla. Rinnekodin työtä ohjaavat arvot ovat hyvä elämä, asiantuntijuus ja lähimmäisyys. Lisätietoa:
www.rinnekoti.fi