Break the Fight! mukana Allianssi-risteilyllä nuorisotoimialojen kanssa

Lehdistötiedote   •   Huhti 06, 2018 12:48 EEST

Break the Fight! Flashmob Narinkkatorilla keväällä 2014. Kuva: Raisa Kyllikki Ranta

Allianssi-risteily kuljettaa Break the Fightin ja koko nuorisotoimialan Itämeren aalloille 11.–12.4.2018.

Break the Fight! -toiminnan kehittäjä ja koreografi Arja Tiili sekä Nuorisotutkimusverkoston tutkija, dosentti Sofia Laine kertovat Break the Fight! Kiertue- ja mallinnushankkeesta ja hankkeen alustavista tutkimustuloksista sekä avaavat tulevaisuuden näkymiä BTF- toimintaan laajemminkin.

Risteilyllä järjestetään monenlaista ammatillista osaamista vahvistavaa ohjelmaa, niin seminaarimuotoisena kuin työpajoinakin. Sisällöt vaihtelevat toimialan ja toimijoiden tulevaisuuden suunnittelusta omien huippuhetkien jakamiseen kollegoiden kanssa.

Seminaari Kiusaaminen on yhteisön ongelma – siksi se nujerretaan yhdessä! torstaina 12.4. laivan auditoriossa klo 10:30-12:00.

Break the Fight!, Aseman Lapset ry ja Nuorisotutkimusverkosto:

Miten kouluihin luodaan sellaista toimintakulttuuria, ettei kasvuikäinen lunasta paikkaansa ryhmässä toisen hyvinvoinnin kustannuksella? Mikä on nuorisotyöntekijöiden rooli tässä työssä? Break the Fight! -toiminnassa ehkäistään koulukiusaamista hip hop -kulttuurin keinoin sekä annetaan nuorille mahdollisuus tehdä ja onnistua yhdessä. Break the Fight! -toiminta tuo kouluihin ja nuorisotaloihin katutaidekasvatusta ja näyttämötaidetta tanssin ja hip hop-kulttuurin keinoin.

Aseman Lapset ry:n K-0-hankkeessa puolestaan pureudutaan pitkään jatkuneisiin kiusaamistilanteisiin tuomalla koulujen käyttöön ulkopuolista osaamista ja varmistamalla konfliktin kaikkien osapuolten tuen saanti.

Hankkeiden kokemusten sekä kiusaamisilmiön tutkimustiedon valossa osallistujat haastetaan pohtimaan uudenlaisten toimintatapojen mahdollisuuksia.

Allianssi-risteily lähtee Helsingin Länsisatamasta ke 11.4. klo 18.30 ja saapuu takaisin to 12.4. klo 16. Ohjelma alkaa heti laivan lähdettyä keskiviikkona 11.4. ja jatkuu myöhään iltaan. Toisena tapahtumapäivänä ohjelma alkaa klo 9.00 ja jatkuu täysipainoisena klo 15.30 saakka.

Allianssi-risteily on Suomen Nuorisoyhteistyö - Allianssi ry:n järjestämä tapahtuma nuoriso- ja kasvatusalan toimijoille. https://www.allianssiristeily.fi/

Break the Fight:

Arja Tiili, taiteellinen ja tuotannollinen johtaja, Arja Tiili Dance Company

www.arjatiili.fi

Nuorisotutkimusverkosto:

Sofia Laine, erikoistutkija, VTT, dosentti

sofia.laine@nuorisotutkimus.fi

www.nuorisotutkimusseura.fi/break-the-fight

Arja Tiili Dance Company on koreografi, tanssitaiteilija Arja Tiilin johtama tanssiryhmä, joka tuottaa laadukkaita, omalaatuisia, rohkeita ja yhteiskunnallisesti kantaaottavia teoksia ja työpajoja.

PDF-tiedosto