Break the Fight! vierailee Hämeenlinnan teatterissa 11.5.2017

Arja Tiili Dance Companyn Break the Fight – I was here! on tanssiesitys vallankäytöstä ja ahdistuksesta, mutta myös haaveista ja voimasta, joka yhdessä tekemisestä kumpuaa. Esityksessä on yhdistetty breikkausta, nykytanssia, räppäystä ja videoanimaatioita.

Arja Tiili Dance Company on ryhmä, joka yhdistelee luovasti erilaisia kulttuureja, tyylejä ja taiteenlajeja. Break the Fight!-hanke on vuodesta 2014 alkaen taistellut breikkaamisen avulla koulukiusaamista vastaan antaen jo yli 3 000 lapselle ja nuorelle mahdollisuuksia tehdä, onnistua ja liikkua yhdessä.

Break the Fight-I was here! –esityksessä lavalle nousevat tanssijat Arttu "Svengi" Halmetoja, Elena "Emko" Ruuskanen ja Emre "Gust" Sevim. Lisäksi romanitaustainen räppäri Mercedes Bentso räppää kokemuksistaan ja tunteistaan koulukiusattuna. Videoprojisointina näkyy kuvataitelija Jyrki Riekin lihallisen vaikuttavat animaatiot. Koreografian on tehnyt Break the Fight! – hankkeen kehittäjä Arja Tiili.

Esitystä suositellaan yli 13 vuotiaille. Esityksen kesto noin 45 minuuttia. Ei väliaikaa.
ESITYS ON ILMAINEN. Liput teatterin lipunmyynnistä arkisin klo 12-18.

• arttuhalmetoja
  • arjatiilidancecompany
  • mercedes bentso
  • breakthefight
  • b-boy gust

Arja Tiili Dance Company on koreografi Arja Tiilin johtama ryhmä, joka tuottaa laadukkaita, omalaatuisia, rohkeita sekä hauskoja teoksia ja työpajoja. Arja Tiili Dance Company oli Suomen Teatterit ry:n nimeämänä finalistiehdokkaana Vuoden Teatteriksi vuonna 2017.