Breikkaajat ja räppärit koulukiusaamista vastaan Vuosaaressa

Kauppakeskus Columbuksessa järjestetään perjantaina 31.8. kello 16–18 ”Break the Fight! Breikkaa koulukiusaamista vastaan” -ilmaistapahtuma. Koulukiusaamisen vastaista toimintaa ja sen jalkautumista Vuosaareen esittelevässä pop up -tapahtumassa esiintyvät BTF-breikkarit sekä räppärit Mercedes Bentso, Seksikäs-Suklaa ja beatboxauksen maailmanmestaruuskisoissa toisen sijan voittanut venäläinen Inkie. Ohjelmassa on myös breikkityöpaja, jossa pääsee tutustumaan breakdancen maailmaan.

– Kiusatun kannattaa ehdottomasti kertoa, että häntä kiusataan. Kiusaamisesta ei pidä muutenkaan vaieta, koska se johtaa vain tilanteen pahenemiseen, suosittu tubettaja ja räppäri Seksikäs-Suklaa (oikealta nimeltään Luyeye Konssi) rohkaisee.

Peruskouluaikoinaan kiusaamista etnisen taustansa vuoksi kohdanneella Konssilla on selkeä viesti myös koulukiusaajille.

– Älä ikinä täytä itseäsi vihalla, kiusaamisesi heijastuu takaisin sinuun tai läheisiisi ennen pitkää negatiivisesti, Angolasta 9-vuotiaana Suomeen muuttanut Konssi sanoo.
Lisätietoa Break the Fight -kampanjasta: www.breakthefight.com #btfvuosaari #breakthefight sekä Instagramista ja Facebookista @breakthefight.

Teksti: Antti Honkanen, Vuosaari-lehti 27/2018

• seksikäs suklaa
  • mercedes bentso
  • columbus
  • vuosaari
  • koulukiusaamista vastaan
  • inkie

Arja Tiili Dance Company on koreografi, tanssitaiteilija Arja Tiilin johtama tanssiryhmä, joka tuottaa laadukkaita, omalaatuisia, rohkeita ja yhteiskunnallisesti kantaaottavia teoksia ja työpajoja.