Ysäriklassikon comeback – Aromipesä on taas täällä!

1990-luku ei olisi ollut sama ilman ostoskanavien mainospätkiä, joissa perheen koululainen löysi maukkaaksi hautuneen päivällisen Aromipesästä ja kokki-Mikko kertoi Porin murteellaan haudutuksen saloja kotikatsomoille. Perinteiseen lämpöä eristävään heinälaatikkoon perustuva kokkausmenetelmä löysikin tyytyväisiä käyttäjiä mm. karavaanarien joukosta. Ja tuotteen nimen herättämät runsaat mielleyhtymät loivat kokonaisen internet-kultin ennen kuin meemi-sanaa edes tunnettiin.

Nyt kaksikymmentä vuotta myöhemmin Aromipesä on taas täällä – aromikkaampana kuin koskaan. Tuotetta Luopioisissa alusta alkaen valmistanut Artekno Oy on hankkinut oikeuden nimeen, ja tuotteelle omistautunut verkkokauppa aromipesä.fi toimittaa uusia Aromipesiä ympäri kesäistä Suomea.

”Aromipesä puhuttelee myös 2010-luvun ihmistä”, julistaa viestintävastaava Tuuli Pessi. ”Energiansäästö ja slow food ovat nyt ajankohtaisempia kuin koskaan”.

Uuden tulemisen vastaanotto onkin innostunut. Yhdet löytävät vankasta solumuovipöntöstä nostalgiaa, toiset kätevän ratkaisun mökkireissun ruoanlaittoon ja kolmannet ties mitä postmodernia ironiaa. ”Koetamme palvella kaikkia”, kertoo Pessi. ”Verkkokaupassa esittelemme tosifaneille reseptejä ja vinkkejä, mutta emme myöskään kiistä, etteikö Aromipesä vaikkapa ensiasunnon tuparilahjanasisältäisi monia ulottuvuuksia”.

Aromipesä ei kuitenkaan ratsasta pelkällä vanhalla maineella, vaan tuotetta myös kehitellään. ”Suunnitteilla on ensimmäinen vaihtoehto mustalle värille koko tuotteen historiassa”, kertoo Tuuli Pessi. ”Ja tulevaisuudessahan voidaan nähdä mitä tahansa – kuuntelemme käyttäjiä herkällä korvalla”

Klassikon paluu ei olisikaan täydellinen ilman vireätä some-läsnäoloa. Suomen ainoalla virallisella Aromipesän Facebook-sivulla nähdään niin reseptejä kuin käyttäjien pesäkuviakin. ”Aromipesä on osoittanut olevansa enemmän kuin ostostelevision ihmevieheet, komeronjärjestelijät ja leipäkoneet”, Pessi linjaa. ”Aromipesä kuuluu Suomen kesään”.

• Muovi-, kumiteollisuus

• ruoanvalmistus
  • aromipesä
  • klassikko
  • verkkokauppa

Artekno Oy on teknisiin muovituotteisiin erikoistunut valmistaja ja maahantuoja. Artekno tuotevalikoima ulottuu elintarvikepakkauksista ja pakkausosista erilaisiin teknisiin lujitemuovi-, solumuovi-, PDCPD- ja polyuretaanituotteisiin.

Tarjoamme toimivia ratkaisuja tuotteiden pakkaamiseen ja kuljettamiseen sekä monimutkaisten teollisuusosien tuotantoon yli 60 vuoden kokemuksella. Työllistämme Suomessa kahdella paikkakunnalla n. 130 henkilöä. Liikevaihto vuonna 2014 oli 17,9 milj. euroa. Artekno on osa Artekno-Saarioinen konsernia.

Tuuli Pessi

Lehdistön yhteyshenkilö Customer relations and business development Viestintä 03 244 7687