Flow of Death. Kuva: Eero Savela.

Flow of death -tanssiteos tekee tilaa olla kuolevaisuuden kanssa

Joulukuussa ensi-iltansa saava tanssiteos Flow of death kutsuu ihmisiä pysähtymään hetkeksi oman kuoleman ja kuolevaisuuden äärelle. Querq-tapahtumatilassa Helsingissä nähtävä esitys rakentaa tilan jossa voi tunnustella elämän ja kuoleman vuoropuhelua itsessä ja ympäristössä. Teos on yhdistelmä kokemuksellisuutta ja esityksellisyyttä.

Flow of death -teoksessa pysähdytään nojaamaan lempeästi vasten kuolemaa. ”Kuoleman muistaminen voi piirtää tämän hetken kirkkaaksi”, sanoo teoksen koollekutsuja, tanssitaiteilija Elina Hauta-aho. Hänen lisäkseen tekijäryhmässä ovat mukana tanssitaiteilijat Aino Voutilainen, Laura Pietiläinen, Linda Priha, äänisuunnittelija Jouni Tauriainen, valo- ja tilasuunnittelija Anttoni Halonen sekä puvustusta konsultoinut Maria Sirén. Teos on syntynyt avoimessa prosessissa, ja siitä on esitetty otteita Helsingin Tuomiokirjan Kryptassa marraskuussa järjestetyssä Ars Moriendi -tapahtumassa sekä Zodiak – Uuden tanssin keskuksen Z-free ohjelmassa.

Taiteellista työtä ovat tukeneet Helsingin Kulttuurikeskus ja Taiteen edistämiskeskus.

Esitykset Querq-tapahtumatilassa, Nilsiänkatu 10A, 2krs.
Esitysajat: Ke 11.12, pe 13.12, la 14.12 ja su 15.12
kaikki klo 19.00.
Liput: 10/15e ovelta (varaukset virtausta@gmail.com)

Tietoja esitystilasta: https://www.facebook.com/querqhelsinki/