Luotsi: Kiinteistötietopalvelut auttavat rahoitusprosessin eri vaiheissa

Yritysrahoituspäällikkö Kalle Lepolan mukaan uudet Kiinteistötietoraportit nopeuttavat rahoitusprosessin etenemistä.

Kiinteistötietopalvelut auttavat rahoitusprosessin eri vaiheissa

Kiinteistö- ja maakaupassa on oltava erittäin tarkkana ja jokainen kiinteistöön liittyvä tieto on tarkistettava. Asiakastiedon Kiinteistötietopalvelussa tiedot esitetään selkeästi ja havainnollisesti, joten päätöksentekoon vaikuttava tieto on helposti tulkittavissa ja saatavilla.

Asiakastiedon työkalujen kehitystyön tavoitteena on ymmärtää asiakkaiden tiedon tarvetta eri prosesseissa ja tuottaa niihin ratkaisuja. Uudistuneet Kiinteistötietopalvelut ovat hyvä esimerkki siitä, miten raakadatasta saadaan muokattua käyttäjän työtä tehostava palvelu, jossa on saatavilla kaikki tarpeellinen tieto kiinteistöistä raportteina, virallisina dokumentteina ja karttapalveluina.

Kiinteistötietopalveluita käyttävät muun muassa pankit, asianajotoimistot, kiinteistönvälittäjät ja -sijoittajat sekä rakennusalan toimijat. Palvelut sopivat myös kaikille niille, jotka tarvitsevat kiinteistötietoja yrityksensä liiketoiminnan varmistamiseksi. Kiinteistötietopalvelut tuotetaan yhteistyössä Maanmittauslaitoksen kanssa, mikä takaa palvelun laajan ja kattavan tietosisällön.

Kiinteistötietoraportit ovat luotettavia työkaluja kaupan valmistelussa

Someron Säästöpankki palvelee yksityis- ja yritysasiakkaita viidessä konttorissa Forssassa, Salossa, Somerolla, Perniössä ja Urjalassa. Säästöpankit muodostavat Suomen vanhimman pankkiryhmän ja ensimmäinen Säästöpankki avattiin Turussa jo 1820-luvulla. Asiakaskunta muodostuu pääasiassa henkilöasiakkaista, maa- ja metsätalousyrittäjistä sekä pk-yrityksistä.

Someron Säästöpankin yritysrahoituspäällikkö Kalle Lepola käyttää lähes päivittäin Asiakastiedon Kiinteistötietopalveluita: ”Lainhuuto- ja Rasitustiedot -raportit ovat erittäin tärkeitä luottohakemuksia valmistellessa, sillä kiinteistöt ovat usein lainan panttina. Tutkimme tarkkaan varsinkin etusijajärjestykset ja kiinnitykset. Asiakastiedon raporteissa nämä asiat on nostettu omaan ”Huomioitavaa”-osioonsa.”

”Uudet, entistä selkeämmät ja helppolukuisemmat Kiinteistötietoraportit nopeuttavat rahoitusprosessin etenemistä. Ne ovat luotettavia ja edullisia apuvälineitä kaupan valmistelussa. Lopulliseen panttaukseen liitämme viralliset Maanmittauslaitoksen todistukset, jotka nekin saamme kätevästi Asiakastiedon Kiinteistötietopalveluista”, Lepola jatkaa.

Kiinteistötietopalvelua uudistetaan asiakasta kuuntelemalla

Asiakastiedon liiketoiminnan kehityspäällikkö Vesa Arjovuo kertoo, miten palvelu kehittyy alkuvuodesta: ”Kiinteistötietopalveluihin on tulossa uudet havainnolliset ja helppokäyttöiset karttapalvelut sekä uutta tietosisältöä. Pyrimme myös jatkuvasti parantamaan palvelun käytettävyyttä.”

”Kehitystyön perustana ovat asiakkaidemme tarpeet. Emme vain välitä dataa, vaan luomme tietoa ja työkaluja, joita asiakkaamme prosesseissaan tarvitsevat. Siksi olemme muun muassa kehittäneet raportteja helppolukuisemmiksi”, Arjovuo tähdentää.

Lisätietoja palvelusta:
Liiketoiminnan kehityspäällikkö Vesa Arjovuo,vesa.arjovuo@asiakastieto.fi