Ylellinen skandinaavinen muotoilu yhdistyy huipputeknologiaan

Vuoden alussa Suomen markkinoille saapunut tuotemerkki Asko Kodinkone valloittaa nyt uusilla premium-luokan astianpesukoneillaan. Asko-astianpesukoneissa yhdistyvät kansainvälisellä Red Dot Design Awards 2011 -palkinnollakin palkittu huippuluokan skandinaavinen design sekä alan uusin teknologia. Laadukkaiden koneiden ympäristöä säästävät, toiminnalliset ominaisuudet ovat omaa luokkaansa: tehokkaat pesu- ja kuivausohjelmat on räätälöity yksilöllisesti vastaamaan eri tarpeisiin.

Ruotsalaisen Asko Appliences Ab:n suomalainen tytäryhtiö Asko Kodinkone toi vuoden alussa Suomen markkinoille kauan kaivatut huippuluokan kodinkoneet. Asko-kodinkoneet on suunnattu kuluttajille, joille kelpaa vain paras – olipa kyse sitten muotoilusta tai toiminnasta. Kansainvälistäkin tunnustusta saanut tuotemerkki yhdistää ajattoman designin ergonomiseen käytettävyyteen, laatuun ja ympäristöystävälliseen kestävyyteen.

Nyt Asko Kodinkone laajentaa valikoimaansa Suomessa pesukoneista, kuivausrummuista ja kuivauskaapeista keittiön kodinkoneisiin. Ensimmäisenä Asko esittelee vaativaan makuun suunnitellut Asko-astianpesukoneet, jotka istuvat korkean ovilinjansa ansiosta saumattomasti ja kalustelinjoja katkaisematta jokaiseen tilaan. Huipputeknologiaa, laatua ja kestävyyttä yhdistävät premium-luokan koneet ovat toiminnaltaan ensiluokkaisia: koneiden tehokkaat pesu- ja kuivausohjelmat on räätälöity yksilöllisesti eri tarpeiden mukaan.

Palkittua tyyliä ja toimivuutta

Asko-astianpesukoneet ovat muotoilultaan huippuluokkaa. Tilavat Asko Classic -sarjan rosterinen D 5434 XL S ja valkoinen D 5424 XL W -astianpesukoneet saivat arvostetun Red Dot Design Awards 2011 -muotoilupalkinnon tyylikkäästä skandinaavisesta muotoilustaan, jossa yhdistyvät selkälinjainen design ja käyttäjäystävällinen toiminnallisuus pieniä yksityiskohtia myöten. Erityisesti kiitosta Classic-sarja sai erillisen etupaneelin korvaamisesta teräsoveen upotetuilla, selkeillä ja toimivilla pyöreän mallisilla kosketuspainikkeilla, jotka ovat erittäin helppokäyttöisiä ja antavat koneelle uniikin ilmeen.

Red Dot Design Awards -kilpailuun osallistui kuluvana vuonna 4433 tuotetta yli 60 maan yrityksestä. Arviointikriteereissä painotettiin erityisesti laatua sekä uusia, luovia ratkaisuja.

Huippuun vietyä käyttömukavuutta

Asko Kodinkone lanseeraa nyt Classic-sarjan lisäksi viisi uutta astianpesukonemallia. Markkinoiden ainoalla Joutsenmerkillä* palkittu Sence Series™ -sarja tarjoaa nyt kolme maailman suurimman täyttökorkeuden omaavaa ja erittäin tilavaa Logic-astianpesukonetta, joihin lukeutuvat integroitava D 5554 XXL FI, valkoinen D 5654 XXL W sekä D 5654 XXL Steel -kone ruostumattomasta teräksestä.

Sence Series™ -sarjan koneiden käyttö tapahtuu luukun yläosasta löytyvien painikkeiden kautta, jotka eivät näy koneen ollessa kiinni, ja luukkujen avaus hoituu tyylikkään kahvan avulla. Kaikki Asko-astianpesukoneet on suunniteltu käytettäväksi ilman erillistä etupaneelia, ja niissä on yhteneväinen luukku alhaalta ylös saakka. Koneet ovat valmistettu parhaista materiaaleista: luukku on ruostumatonta terästä sormenjälkien syntymistä estävällä Touch Proof™ -pintakäsittelyllä, eikä siinä ole muoviosia.

Myös koneiden käytettävyys on huippuluokkaa. Pesuohjelma valitaan käyttötarkoituksen mukaan useista eri vaihtoehdoista helppokäyttöisestä LC-kosketusnäytöstä, joka ilmoittaa pesuajan sekä suolasäiliön tilan: esimerkiksi Ecopesu säästää sähköä sekä vettä ja superpika aikaa, ja automaattiohjelma taas tunnistaa astioiden likaisuuden sovittaen vedenkulutuksen ja lämpötilan sen mukaan. Improved Super Cleaning System (SCS+) -pesujakson ansiosta astioita ei tarvitse huuhdella ennen koneeseen laittamista. 9 Spray™ -tehosuihkutus taas takaa hohtavan puhtaan lopputuloksen korien ylä- ja alapuolelle suunnattavien suihkuvarsien ansiosta.

Ympäristöystävällinen kone sopii tilaan kuin tilaan

Asko-astianpesukoneissa korostuu ympäristöystävällisyys: koneiden sähkön, veden ja pesuaineen kulutus on säädetty mahdollisimman alhaiselle tasolle. Kaikki Askon uutuudet kuuluvat energialuokkaan A+. Asko-koneet soveltuvat oivallisesti esimerkiksi avokeittiöön niiden hiljaisen käynnin sekä useista malleista löytyvän integraatiomahdollisuuden ansiosta. Koneet ovat myös turvallisia lapsille lähes kaikista malleista löytyvän lapsilukon vuoksi.

* Joutsenmerkki eli Pohjoismainen ympäristömerkki erottelee parhaat tuotteet ja palvelut ympäristön kannalta. Joutsenmerkityt tuotteet täyttävät tiukat kriteerit, jotka ottavat huomioon ympäristövaikutukset tuotteen koko elinkaaren ajalta.

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• kodinkoneet
  • asko
  • astianpesukoneet

Asko Appliances
ASKO valmistaa ympäristöystävällisiä kodinkoneita varten keittiö ja pesula, jossa keskitytään suunnitteluun, kestävyyteen ja toimivuuteen. ASKO kodinkoneet yhdistyvät minimalistinen moderni design ja laatu valmistus, joka on tyypillinen skandinaavinen muotoilu ja ympäristöä kunnioittaen. Yli 60 vuotta, ASKO astianpesukoneet ja ASKO pesukoneet on auttanut ihmisiä ympäri maailmaa kokata, pestä ja hoitaa perheen ja ympäristön.

Sanja Draganic

Lehdistön yhteyshenkilö Project Manager Marketing +45 36360425